بانک کشاورزی و تلاش برای تامین مالی آن در سال ۱۴۰۳

یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های ما، تأمین مالی پایدار بخش کشاورزی به عنوان بخشی است که در زنجیره غذایی جامعه نقش زحمتکش را ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل بانک کشاورزی درباره تامین مالی پایدار بخش کشاورزی تأکید کرده است. او اعلام کرد هدف آنها تحول از شعبه‌محوری به مشتری‌محوری است و برای ارائه خدمات غیرحضوری از سامانه‌های نوآورانه استفاده خواهند کرد.

در مراسم بهره‌برداری از پلتفرم پالیز بانک کشاورزی، فرشید فرخ‌نژاد اظهار داشت: “یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های ما، تأمین مالی پایدار بخش کشاورزی به عنوان بخشی است که در زنجیره غذایی جامعه نقش زحمتکش را ایفا می‌کند.” او افزود که در سال گذشته بیش از یک میلیون تسهیلات وام از بانک کشاورزی پرداخت شده است و امسال نیز بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه خواهد شد.

فرخ‌نژاد با تأکید بر اهمیت تحول دیجیتال، گفت: “با استفاده از امکانات موجود در فضای کسب و کار، امیدواریم با همکاری شرکت‌های فناوری، با ریل‌گذاری مناسب و با تأمین پشتوانه از مشتریان خوب بانک، در تأمین مالی زنجیره موفق باشیم و از فناوری به نحوی استفاده کنیم که در زمان نیاز به تسهیلات برای تولید، دسترسی به منابع برای گیرنده‌ها فراهم شود.” او ادامه داد: “برای رسیدن به این هدف، دو دغدغه داریم. اولین دغدغه ما بازگشت به موقع منابع و مدیریت مناسب تسهیلات است تا به هدف تأمین امنیت غذایی جامعه برسیم که نیازمند تعامل صحیح با سرشاخه‌های خدمت‌رسانی است.

” فرخ‌نژاد اظهار کرد: “هدف ما این است که از شعبه‌محوری به سمت مشتری‌محوری پیشروانه حرکت کنیم و خدمات را براساس نیازهای مشتریان ارائه دهیم.” او با بیان اینکه استفاده از سامانه‌های نوآورانه و ایجاد پلتفرم‌هایی مانند “باران”، “آسان” و پلتفرم مدیریت زنجیره تامین کشاورزی با نام “پالیز” برای ارائه خدمات غیرحضوری در این راستا است، تأکید کرد که سامانه پالیز یک سامانه اهرمی است که تأثیرات چندگانه‌ای خواهد داشت.

این سامانه در بعد اقتصادی منجر به کاهش واسطه‌گری و قیمت تمام شده خدمات و محصولات، در بعد اجتماعی منجر به توانمندسازی و تقویت دانش کشاورزان و ایجاد امنیت غذایی، در بعد مالی تأمین مالی کشاورزان به صورت اعتباری و تعهدی و همچنین شفافیت در تأمین مالی طرح‌ها و در بعد بهره‌وری نیروی انسانی نیز از صرفه‌جویی در زمان و منابع مادی و فیزیکی کشاورزان بهره‌مند خواهد شد.

منبع :
وب سایت خبری دنیای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا