شگفت انگیزترین پدیده اقتصاد هند ۲۰۲۴

هفته گذشته، بودجه موقت وزیر اقتصاد هند، نیرمال سیتارامان، نشاندهنده نزدیکترین پیشرفتها و دستاوردهای دولت هند در طول دهه گذشته بود.

هفته گذشته، بودجه موقت وزیر اقتصاد هند، نیرمال سیتارامان، نشاندهنده نزدیکترین پیشرفتها و دستاوردهای دولت هند در طول دهه گذشته بود.

سیتارامان در این بودجه، اقداماتی را ارائه داد که قبل از برگزاری انتخابات سراسری که چند ماه دیگر در هند برگزار خواهد شد، به نمایش گذاشته شد.

تجزیه و تحلیل این بودجه، الگوهای در حال تغییر در اقتصاد هند را نشان میدهد. در یک گزارش منتشر شده در الجزیره در تاریخ ۵ فوریه، سامیا روی، تحلیلگر اقتصادی، اعالم کرد که سیتارامان یارانه های غذایی را با کاهش ۳.۳ درصدی، از ۲.۱۲ تریلیون روپیه (۲۵.۵میلیارد دالر) در سال مالی جاری به ۲.۰۵ تریلیون روپیه (۲۴.۶میلیارد دالر)در سال ۲۰۲۵ کاهش داد. همچنین، یارانه کود نیز کاهش یافت و در عین حال، مخارج سرمایهای در حدود ۱.۳ تریلیون روپیه (۱۵.۶میلیارد دالر)حفظ شد.

این کنترل بر مخارج به سیتارامان اجازه داد تا اعالم کند که کسری مالی در سال مالی منتهی به مارس ،درصد خواهد بود که کمتر از انتظارات بازار (حدود ۵.۳تا ۵.۴درصد) است. سومان بانرجی، مدیر ارشد سرمایهگذاری در صندوق تامینی جهانیHedonova، اظهار داشت: “کسری مالی یکی از مسائل شگفتانگیز در این بودجه بود. این کمتر از آن چیزی بود که ما انتظار داشتیم.”

بانرجی افزود: کاهش یارانه ها همچنین نشاندهنده “تغییر حرکت هند از کشاورزی به تولید” است.

شگفت انگیزترین پدیده اقتصاد هند 2024

دولت پیش از این اعالم کرده بود که با ارائه غذای رایگان به الیههای فقیر جامعه، آنها را در برابر افزایش قیمت مواد غذایی محافظت میکند.

منبع :
وب سایت cnbc

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا