میانگین حقوق کارمندان سایپا ۸۲ میلیون تومان است

با توجه به رشد هزینه‌های مستقیم مصرفی و حقوق کارکنان، درآمد سایپا در اکثر بازه‌های زمانی کمتر از بهای تمام شده آن بوده است، که به وجود آمدن زیان کمک کرده است.

بررسی صورت‌های مالی ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که شرکت سایپا در این دوره زیان سنگینی به مبلغ ۹ هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان را ثبت کرده است.

با تقسیم این مبلغ به بازه‌های زمانی کوچکتر، مشخص می‌شود که سایپا به ازای هر ماه بیشتر از ۱ هزار و ۹۴ میلیارد تومان و به ازای هر روز ۳۶ میلیارد تومان ضرر می‌کند. این بدان معناست که با گذشت هر ساعت، سایپا ۱ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان به زیان خود افزوده می‌کند.

یکی از علل زیان این شرکت، هزینه‌های تولید آن است. بررسی هزینه‌های تولید در ۹ ماهه امسال نشان می‌دهد که حدود ۹۴ درصد از بهای تمام شده شرکت، به مواد مستقیم مصرفی اختصاص پیدا می‌کند. این عدد نسبت به ۹ ماهه سال گذشته، بیشتر از ۷۳ درصد رشد کرده و از ۳۵ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان به ۶۰ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین، هزینه حقوق و دستمزد کارکنان این شرکت نیز بالاست. میانگین حقوق ماهانه کارکنان تولید این شرکت حدود ۸۲ میلیون تومان است. این رقم، عبارت است از میانگین پرداختی به کارکنان برای کارکردشان و در هزینه‌های تولید حساب شده است.

با توجه به رشد هزینه‌های مستقیم مصرفی و حقوق کارکنان، درآمد سایپا در اکثر بازه‌های زمانی کمتر از بهای تمام شده آن بوده است، که به وجود آمدن زیان کمک کرده است.

نموداری که در متن ارائه شده است، وضعیت درآمدزایی و بهای تمام شده سایپا در دوره ۹ ماهه سال‌های متوالی را نشان می‌دهد. طبق این نمودار، در این دوره، سایپا درآمدی به مبلغ ۵۹ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان داشته است.

در صورت مالی ۹ ماهه سال ۱۴۰۲، شرکت سایپا زیان ناخالصی به مبلغ ۴ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان را ثبت کرده است.

بهای تمام شده محصولاتی که شرکت در این دوره فروخته است، به ۶۴ هزار و ۶۲۶ میلیارد تومان رسیده است. در سال قبل، سود ناخالصی شرکت در این بخش ۹۵۲ میلیارد تومان بوده بود، اما در سال ۱۴۰۲ سایپا به تنظیمات کارخانه زیان‌ده خود بازگشته است.

هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی سایپا نیز در این دوره با رشد ۴۵ درصدی به سه هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان رسیده است. این موضوع منجر به افزایش زیان عملیاتی خساپا از یک هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان در ۹ ماهه سال قبل به هفت هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ شده است.

همچنین، زیان خالص سایپا از سه هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان در ۹ ماهه سال قبل به ۹ هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ رشد ۱۶۴ درصدی داشته است. این موضوع باعث شده است که زیان انباشته سایپا در پایان این دوره به بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان برسد.

منبع :
وب سایت ایران جیب

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا