PooCoin: همه آنچه که باید درباره اپلیکیشن و توکن پوکوین بدانید

پوکوین (Poocoin) یکی از پر کاربردترین پلتفرم‌های مورد استفاده در DeFi است که برای تحلیل و ردیابی قیمت رمزارزها طراحی شده است. این پلتفرم و اپلکیشن متناظر آن در حال حاضر اکوسیستم‌های Binance Smartchain،  Polygon و KuChain را پشتیبانی می‌کند.

رقیب اصلی پوکوین DexTools است که محصولات مستقر بر بلاک‌چین اتریوم را تحت پوشش قرار داده است. Poocoin یک پلتفرم تحلیل در دیفای با بیشترین آمار بازدید است. وبسایت آن، یکی از موفق‌ترین وبسایت‌ها از نظر کاربرد، علاقه و وفاداری کاربر است و همیشه جزء ۱۰۰۰ وبسایت برتر جهان بوده است.

این پلتفرم، داده‌های متناظر با تمام تراکنش‌های مرتبط با خرید و فروش توکن‌های خاصی را پیگیری می‌کند و از ابزارهای برنامه‌نویسی مختص تحقیق بلوک‌های بلاک‌چین برای استخراج داده بهره می‌گیرد. همچنین، توکن بومی آن POOCOIN، مسیر ورود و مشارکت در پلتفرم است. با استفاده از توکن آن، کاربران می‌توانند به ابزارهای تخصصی اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند و مدیریت و تحلیل بهتری از ارزهای دیجیتال تحت پوشش آن را در اختیار داشته باشند.

Poocoin یا پوکوین چیست؟

Poocoin یک پلتفرم نمایش و تحلیل داده است که اطلاعات مرتبط با تراکنش‌های متناظر با چندین رمزارز تحت پوشش خود را منتشر می‌کند. این پلتفرم در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و به سرعت، به دلیل کاربرپسند بدون و نمایش لحظه‌ای داده‌ها، به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تحلیل رمزارز بدل شد.

اپ Poocoin یک اپلیکیشن موبایل است که به منظور ارائه خدمات تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزهای دیجیتال به معامله‌گران این بازار طراحی شده است. این اپلیکیشن معاملات را به صورت لحظه‌ای دنبال می‌کند، ابزارهای تحلیل تکنیکال در اختیار کاربر قرار می‌دهد و ابزار مناسبی برای ردیابی پرتفوی، توکن، اخبار و به روز رسانی‌ها عملکرد و ساختار پروژه‌های مختلف دیفای است.

این اپلیکیشن به صورت رایگان در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار دارد. با این حال، برای استفاده از خدمات تخصصی مانند اعلان موقعیت‌های خوب، تحلیل‌ها متناظر با یادگیری عمیق و داده کاوی و …، شما نیاز به خرید لایسنس یا همان حق عضویت ویژه دارید که از طریق توکن اختصاصی یعنی POOCOIN ممکن می‌شود.

مهم‌تر اینکه، معامله‌گران باید به یاد داشته باشند که این پلتفرم، به هیچ وجه تحت نظر یک سازمان یا حتی صرافی معتبر نیست، بلکه به صورت مستقل و اختیاری عمل می‌کند. بنابراین، باید در معاملات به عنوان یک ابزار جانبی و نه یک مشاور اصلی در تصمیم‌گیری به کار گرفته شود.

Poocoin چه ویژگی‌هایی دارد؟

توکن محبوب دنیای رمزارز، بهبودی در معامله‌گری و ابزاری قابل اتکا در به روز رسانی اطلاعات کاربری در خصوص تغییرات قیمت و عملکرد ارزها و پروژه‌های دیفای است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پلتفرم می‌پردازیم.

  • ردیابی آنی قیمت رمزارزها: پوکوین به صورت لحظه‌ای نوسان در قیمت‌ها را اعلان می‌کند و تغییر در پارامترهایی چون قیمت کنونی، ارزش بازار، حجم معامله شده و تغییرات قیمت نسبت به زمان را جمع‌آوری و در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  • ابزارهای معمول در تحلیل نمودار: شبیه به Tradingview، اپلیکیشن پوکوین اکثر ابزارهای مورد نیاز برای تحلیل تکنیکال رمزارزها را در اختیار قرار می‌دهد.
  • ردیابی عملکرد پرتفوی انتخابی: کاربر اپلیکیشن پوکوین می‌تواند پرتفوی خود یا یک پرتفوی دیگر (در نسخه‌های اختصاصی) را به صورت لحظه‌ای ردیابی و تغییرات حاصل در عملکرد پرتفوی را تحلیل و اطلاع‌رسانی کند.
  • نوتیفیکیشن: با استفاده از اپلیکیشن، اعداد مطلوب و تعیین شده برای ورود یا خروج از یک سرمایه‌گذاری اطلاع رسانی می‌شوند.
  • ردیاب توکن: اپلیکیشن Poocoin این قابلیت را دارد که عملکرد یک توکن خاص را که در صرافی‌های مختلف معامله شود، ردیابی و گزارش دهد.
  • اخبار و به روزرسانی‌ها: بخش بلاگ و اخبار پلتفرم این امکان را به شما می‌دهد که از اطلاعات و حاشیه‌های متناظر با سرمایه‌گذاری رمزارز خود باخبر باشید و متناسب با آن‌ها عکس‌العمل نشان دهید.
  • توکن اختصاصی: این پلتفرم یک توکن اختصاصی تحت عنوان POOCOIN دارد که معامله‌گران می‌توانند از آن برای دسترسی به ابزارهای ویژه و شرکت در گروه‌های تخصصی از معامله‌گران و جامعه سرمایه‌داران استفاده کنند.

داستان ظهور Poocoin

ظهور پوکوین

اتریوم انقلابی در صنعت بلاک‌چین و مبادلات ارز دیجیتال بود. صرافی‌های جدید، چه از جنس اتریوم و یا بلاک‌چین‌های دیگر، نیز تأثیر شاخصی بر ورود نقدینگی به بازار رمزارزها و چرخش سرمایه در آن داشتند. بخصوص، معامله‌گران می‌توانستند به صورت لحظه‌ای اتر را با انواع توکن‌های ERC-20 مبادله کنند.

اما مشکل اصلی این بود که معامله‌گران امکان رصد لحظه‌ای از خرید و فروش‌ توکن‌ها در صرافی‌هایی چون CoinGecko و CoinMarketCap را نداشتند. آن‌ها مجبور بودند که به صورت دستی و موردی این اطلاعات را ردیابی کنند.

نیاز شاخص، یک رصدگر DEX بود که تمام خرید و فروش‌ها برای هر قرارداد در شبکه اتریوم را پیگیری و گزارش دهد. DEXTools چنین خدمات مانیتورینگ و تحلیل نمودار را ارائه می‌داد، اما از زنجیره هوشمند بایننس یا BSC پشتیبانی نمی‌کرد.

هم‌زمان با رشد و همه‌گیر شدن فعالیت‌های BSC (بیشتر به دلیل کارمزد پایین آن) در اوایل سال ۲۰۲۱، این شبکه نیاز مبرم خود به یک ابزار تحلیل و رصد مانند DexTools را بیشتر از پیش احساس می‌کرد. در همین سال بود که PooCoin به عنوان یک پروتکل تحلیل توکن برای PancakeSwap خلق شد.

PancakeSwap بزرگترین صرافی فعال در شبکه BSC با بیشترین میزان نقدینگی (بیشتر از ۶ میلیارد دارایی قفل شده) است. مشکل اصلی این صرافی غیرمتمرکز، سرعت پایین آن در عرضه اطلاعات متناظر با خرید و فروش‌ها و نمودار قیمت ارزهای دیجیتال در آن بود.

PooCoin با همگام‌سازی تجزیه و تحلیل ارزها، با کاوشگر بلوک BSCscan و استفاده از نتایج در پلتفرم خود، مشکل بالا در تأخیر اعلان را برطرف ساخت. این همگام‌سازی، سرعت مطلوب و مورد نیاز برای آگاهی‌رسانی به معامله‌گران و اعلان هوشمند و لحظه‌ای را نتیجه داد.

نمودارهای پوکوین

اصلی‌ترین خدمتی که پلتفرم بوکوین ارائه می‌دهد، نمودارهای ارز دیجیتال است. در این پلتفرم، سرمایه‌گذاران بیشتر از هر صرافی و ابزار دیگری، وقت صرف رصد توکن‌ها و نرخ معاملات آن‌ها می‌کنند. بخصوص، نقدینگی موجود در هر توکن را می‌توان به صورت لحظه‌ای رصد کرد. موارد زیر، اطلاعات و ابزارهایی هستند که پوکوین برای تحلیل وضعیت توکن در اختیار کاربر قرار می‌دهد:

  • میزان نقدینگی: برای توکن‌ مورد بررسی، گزارش نقدینگی و تأثیر آن بر روند معاملات گزارش می‌شود.
  • تراکنش‌ها: با اسکن لحظه‌ای بلاک، اطلاعات متناظر با تراکنش‌ها به صورت آنی گزارش می‌شوند.
  • قرارداد: کاربر می‌تواند اطلاعاتی مانند سطح امنیت قرارداد را از طریق پلتفرم پیگیری کند.
  • Holders: این بخش برای اعلان خطر درباره توکن‌هایی است که وضعیت مناسبی از نظر میزان مالکیت ندارند و ممکن است برخی از افراد بخش قابل توجهی از توکن‌ را در اختیار گرفته باشند.

امکان نمایش چندین نمودار به صورت هم‌زمان

پوکوین این امکان را فراهم کرده که کاربر، به طور هم‌زمان چندین کوین را رصد و با هم مقایسه کند. بخصوص، تریدرهایی که چندین توکن خاص را مدنظر دارند، کمک قابل توجهی از این ابزار می‌گیرند.

رصد ولت‌

با اتصال والت به پلتفرم، کاربر می‌تواند بالانس ولت را به صورت آنی رصد کند و فعالیت‌های خود را در یک چهارچوب و پلتفرم یکپارچه مدیریت نماید. بخصوص، امکان تبدیل دارایی‌های دیجیتال به دلار و ارزهای فیات دیگر وجود دارد.

به ویژه، PooCoin Widget به تریدر این امکان را می‌دهد که بسیاری از توکن‌ها را بدون نیاز به مراجعه به صرافی PancakeSwap معامله کند. همچنین، رصد و کنترل سفارشات از پلتفرم ممکن است و همین امر، صرفه‌جویی زیادی در زمان ایجاد می‌کند.

PooCoin Telegram Bot

ربات تلگرام پوکوین یک ابزار رایگان و قابل برنامه‌ریزی برای رصد قیمت ارزهای دیجیتال است. از این کانال، کاربران می‌توانند گروه‌های تلگرامی ایجاد کنند، رصد هم‌زمان و جمعی داشته باشند و هر توکن را به هر کانالی که مدنظر دارند مرتبط سازند.

ویژگی‌های اختصاصی یا Premium

علاوه بر نسخه رایگان، پلتفرم ۳ پیشنهاد اختصاصی دارد که ویژگی‌های بیشتری در رصد کیف پول و توکن‌ها ارائه می‌دهند. ۳ پیشنهاد ۱۰۰، ۳۰۰ و ۲۰۰۰ دلاری وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های شاخص زیر را دارا هستند:

  1. امکان رصد کیف پولی که به کاربر تعلق ندارد. به طور دقیق‌تر، این رصد تمام بالانس‌های متناظر با آن کیف پول غریبه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بنابراین، تریدر می‌تواند ولت‌های موفق را شناسایی و از عملکرد آن‌ها به نفع استراتژی‌های خود در ترید بهره بگیرد.
  2. در آفر ۳۰۰ دلاری، این ویرایش، رصد همه‌جانبه‌تر از کیف پول‌ها ارائه می‌دهد و تحلیل بر روی نمودارها پیشنهاد می‌گردد.
  3. در آفر ۲۰۰۰ دلاری، کاربر می‌تواند به اطلاعات مرتبط با توکن‌ها با بیشترین بازدیدها دسترسی داشته باشد. علاوه بر این، امکان تعیین تایم فریم ۳۰ دقیقه‌ای در این ویرایش وجود دارد.

توکن یا ارز دیجیتال POOCOIN

chart پوکوین

قیمت کنونی توکن POOCOIN در حدود ۰.۱۹۹ دلار است که ۲۲ درصد کاهش نسبت به هفته پیش بوده است. بزرگترین صرافی که امکان معامله ارز دیجیتال پوکوین را فراهم کرده، PancakeSwap است. در معاملات این توکن، برای هر POOCOIN معامله شده، ۸ درصد مالیات گرفته می‌شود. از این مقدار، بخشی برای سوزاندن و بخشی برای ارائه به سایر دارندگان توکن تخصیص می‌یابد. هرچقدر میزان دارایی‌های توکن اعضاء بیشتر باشد، سهم بیشتری از این مالیات برداشت می‌کنند.

وضعیت کنونی توکن این پلتفرم به هیچ وجه خوب نیست و جزء ارزهایی است که بیشترین آسیب را از نوسانات اخیر در دنیای رمزارز دیده است. بالاترین قیمت معامله شده این توکن بیشتر از ۱۰ دلار بود که در سال ۲۰۲۲ به وقع پیوست. تقریبا بلافاصله بعد از آن، قیمت‌ها نزولی شدند تا توکن پوکوین به کمتر از ۰.۲ دلار سقوط کند.

نماد توکن

نماد توکن Poo یک اموجی است که آن را در رده میم کوین‌ها قرار می‌دهد. درواقع، ارزش گذاری و جذابیت اولیه این توکن، متأثر از هیاهوی اولیه حول توکن، استفاده از یک نماد خنده‌دار و پشتیبانی بی‌دلیل شبکه‌های اجتماعی از پوکوین بود.

جالب اینکه، هیچ دلیل خاصی به جز جلب توجه در پس انتخاب اموجی معرف پوکوین (و نام آن) وجود ندارد. این خصیصه Memecoin  و ShitCoin‌ها است که بدون هیچ مبنای مالی، محصولی یا ارزش فیزیکی و مجازی خاصی، با قیمت‌های باورنکردنی معامله شوند.

با این حال، در ادامه فعالیت‌ آن‌ها، درصورتی که نتوان تعریف خوبی برای توکن پیدا کرد و آن را به عملکرد پروژه‌ای در بلاک‌چین اتصال نداد، قیمت آن به شدت صعود می‌کند و در ادامه، ضررهایی تاریخی را برای برخی از معامله‌گران به بار می‌آورد.

موارد استفاده از توکن پوکوین

توکن یک ابزار خرید خدمات پلتفرم است و برای فعالیت‌های استکینگ در پلتفرم نیز به کار گرفته می‌شود. بنابراین، یا شما POOCOIN را خریداری می‌کنید تا با معامله آن سود کنید، یا آن را نگه‌ می‌دارید تا در روند تصمیم‌گیری و سودآوری فعالیت‌های پلتفرم نقش و سهمی داشته باشید.

نحوه خرید ارز دیجیتال POOCOIN

نحوه خرید پوکوین

برای خرید ارز دیجیتال پوکوین کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. وبسایت PancakeSwap را جستجو کنید و وارد محیط آن شوید.
  2. بر روی عبارت I understand کلیک کنید.
  3. بر روی گزینه Import کلیک کنید.
  4. در این مرحله باید یک والت کریپتو را به پوکوین متصل کنید (محل نگهداری توکن‌های پوکوین).
  5. مطمئن شوید که ولت حاوی Binance Coin یا BNB است. این همان ارزی است که قرار است با پوکوین معاوضه کنید.
  6. مقدار BNB‌ای که می‌خواهید با پوکوین معاوضه کنید را مشخص سازید.
  7. گزینه افزایش نرخ پوکوین به دلیل سواپ را کلیک کنید (در حدود ۹ درصد).
  8. با زدن کلیک تأیید سواپ انجام می‌شود و POOCOINها وارد حساب شما می‌شوند.

ابزارهای مشابه با PooCoin برای تحلیل در مالی غیرمتمرکز

موارد زیر، جایگزین‌هایی برای پلتفرم و اپلیکیشن پوکوین هستند:

  • io
  • com
  • Cryptowatch
  • com
  • com
  • CoinMarketCap
  • com
  • com
  • Coingecko
  • io
  • com
  • com

هرکدام از این پلتفرم‌ها عملکرد و کاربرد خاص خود را دارند. برخی از آن‌ها مانند Dextools تخصصی و برای چند توکن خاص‌اند. برخی دیگر چون Tradingview رده بالاتری از ارزهای دیجیتال و سهام را پوشش می‌دهند.

استفاده از پوکوین برای تحلیل MemeCoinها

کاربران می‌توانند انواع مختلفی از میم کوین‌ها را با ابزارهای این پلتفرم تحلیل کنند. با این حال، از آنجاکه این پلتفرم تنها چند شبکه خاص را تحت پوشش قرار می‌دهد، امکان تحلیل تمام میم کوین‌ها با پوکوین ممکن نیست.

کافی است آدرس یا مشخصات توکن و نام توکن در بخش جستوجوی وبسایت یا اپلیکیشن PooCoin وارد شود تا امکان تحلیل آن توسط این اپلیکیشن تحقیق گردد. اسم و آدرس درست اکثر میم کوین و انواع توکن‌های دیگر را می‌توان از پلتفرم‌هایی چون Coingecko یا CoinmarketCap جویا شد.

مزایا و معایب پوکوین

و معایب پوکوین

موارد زیر شاخص‌ترین ویژگی‌های مثبت و منفی از پلتفرم PooCoin هستند.

مزایای استفاده از پوکوین

  • پشتیبانی از ۳ اکوسیستم بلاک‌چین فعال در دنیای ارز دیجیتال
  • امکان تحلیل قابل اتکا و انجام معاملات مستقیم برای توکن‌های محصول زنجیره‌های Polygon، BNB و KCC
  • بازدید ۱۰ میلیون کاربر در ماه
  • بیشتر از ۶۶۰۰۰ Holder که فعالیت پلتفرم را تضمین می‌کنند
  • عدم نیاز به ثبت‌نام و ایجاد اکانت کاربری (برای نسخه رایگان اپلیکیشن)

معایب پوکوین

  • نمره پایین از نظر میزان قابل اعتماد بودن پلتفرم
  • کاهش محبوبیت و عملکرد وبسایت در ماه‌های اخیر
  • تحولات اخیر در توکن و امکان اینکه کل برنامه یک کلاهبرداری باشد و در آینده از آن پشتیبانی اجرایی نگردد
  • امکانی برای ترید بیشتر از ۱۰۰۰۰۰ در هر تراکنش نیست

جمع‌بندی:

هدف اصلی در طراحی اپلیکیشن PooCoin ارائه اطلاعات آنی از عملکرد پروژه‌های مختلفی از دنیای دیفای و توکن‌ها و کوین‌های متناظر با آن‌هاست. با بیش از ۱۰ میلیون بازدید ماهانه، PooCoin یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز و وبسایت‌های تحلیلی موفق است.

اگرچه اکثر ابزارهای موجود در این اپلیکیشن رایگان هستند، اما برای دسترسی به ابزارهای تحلیلیِ هوشمندتر و مشارکت در فعالیت‌های جمعی و گروهی معامله‌گران، مانند بررسی و اشتراک تحلیل‌های مختلف، نیاز به خرید توکن POOCOIN و استفاده از آن برای دریافت اکانت اختصاصی است.

تأکید می‌کنیم که پلتفرم به هیچ وجه نمی‌تواند یک مرجع با قابلیت اتکای ۱۰۰درصدی باشد. بخصوص، این پلتفرم مستقل از هر سازمان یا ساختار قانون‌مند سنتی است. بنابراین، در استفاده از ابزارها و تحلیل‌های آن هوشیار باشید و همیشه یک تحلیل موازی با آن را بررسی کنید.

 

سوالات متداول

آیا ارز دیجیتال POOCOIN مناسب سرمایه‌گذاری است؟

در حال حاضر، به هیچ وجه! این ارز دیجیتال یک دوره سقوط و رکود شدید را سپری می‌کند. به ویژه، حجم معاملات آن روزانه کمتر از ۱۰۰۰ دلار است. بنابراین، نقدینگی بسیار پایینی در آن در جریان است و ممکن است سرمایه شما برای مدتی طولانی در آن قفل شود یا حتی بسوزد.

آیا پوکوین اپلیکیشن گوشی همراه دارد؟

بله، این پلتفرم اپلیکیشن‌های مختص اندروید و iOS دارد و شما می‌توانید از وبسایت آن اپلیکیشن تحلیل توکن را دانلود کنید. در این اپلیکیشن انواع مختلف خدمات تحلیل ارز دیجیتال و حتی ترید مستقیم وجود دارد. شاخص‌ترین ابزار تحلیلی آن، Multi Chart یا تحلیل هم‌زمان چندین توکن است.

ارتباط PooCoin با بایننس و اتریوم در چیست؟

Binance Smart Chain بستر تعریف پوکوین است و شما می‌توانید در صرافی بایننس نیز این توکن را معامله کنید. علاوه بر این، و از طریق ماشین افزوده اتریوم (Ethereum Virtual Machine) انواع قراردادهای هوشمند می‌توان BSC را تعریف کرد و پوکوین یکی از آن‌هاست.

ارتباط پوکوین و PancakeSwap چیست؟

پوکوین و pancakeswap دو پروژه مشابه با عملکرد متفاوت هستند. هر دو پروژه اپلیکیشن‌هایی هستند که بر روی Binance Smart Chain تعریف شده‌اند. با این حال، اولی یک پلتفرم تحلیل بازار است و دومی یک صرافی غیرمتمرکز، هرچند در پوکوین امکان خرید و فروش مستقیم وجود دارد.

چگونه می‌توان کیف پول خود را به ابزار پوکوین متصل کرد؟

برای کاربرانی که از اپلیکیشن این پلتفرم استفاده می‌کنند، گزینه Connect ساده‌ترین مسیر در اتصال انواع ولت‌ها به پلتفرم و رصد آن از طریق اپلیکیشن است.

پوکوین چه کاربردی دارد؟

اصلی‌ترین کاربرد پوکوین، بهره‌گیری از ابزارهایی است که اپلیکیشن یا وبسایت آن برای تحلیل نمودار قیمت ارائه می‌کند. علاوه بر این، کاربر می‌تواند از اپلیکیشن برای رصد آنی پرتفوی و کیف پول خود بهره بگیرد. همچنین، برخی از توکن‌های دنیای رمزارز را می‌توان به صورت مستقیم و از طریق این پلتفرم خرید و فروش کرد.

خبرهای مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا