صفر تا صد ارز دیجیتال Turbo

ارز دیجیتال Turbo یک پروژه کریپتو جدید است که توکن منحصر به فرد با اتمسفر اقتصادی ویژه‌ای دارد و احتمالا، یکی از موفق‌ترین میم کوین (Meme Coin)‌های مخلوق هوش مصنوعی و برنامه کامیپوتری GPT-7 از OpenAI است. بسیاری از فعالان بازار کریپتو بر این باورند که توربو خوش آتیه است و به زودی روندهای صعودی در معاملات آن را شاهد خواهیم بود.

یکی از وجه‌های مثبت و به روز Turbo، قدرتی است که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌گیرد. جالب‌تر اینکه، خالقان آن از هوش مصنوعی برای خلق توکن با سرمایه‌گذاری ۶۹ دلاری استفاده کرده‌اند. همچنین، هدف غایی این توکن، ایجاد استخرهای سرمایه‌گذاری و قدرت‌دهی به پروژه‌های هوش مصنوعی است.

شبیه به بسیاری از تازه‌واردان دنیای ارز دیجیتال، توربو با قیمت‌های پایین و در حدود ۰.۰۰۰۱۰۷دلار معامله می‌شود. با این حال، نوسانگیرها از معاملات این ارز دیجیتال سودهای خوبی را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال، معامله‌گرانی که موقعیت ۱ ماه را اتخاذ کرده‌اند، ممکن است ضررهای ۸۰ درصدی را نیز تجربه کرده باشند.

ارز دیجیتال TURBO چیست؟

توکن یا رمزارز Turbo یک میم کوین جدید در دنیای بلاک‌چین و اقتصاد دیفای (DeFi) است که با نماد یک انیمیشن قورباغه‌ معرفی شده است.  ارز دیجیتال Turbo از یک مدل اقتصادی منحصر به فرد استفاده می‌کند تا قابلیت بیشتری به کاربران بدهد و به معنی واقعی کلمه غیرمتمرکز و مشارکتی باشد.

این توکن کریپتو در سال ۲۰۲۳ و در یک فعالیت چند روزه به وجود آمده است. GPT4 برنامه‌ مختص آموزش هوش مصنوعی است که در پس خلق این پروژه قرار دارد. در واقع، خالقان TURBO مشخصات اولیه و نمونه‌های مشابه و مدنظر خود را به برنامه وارد و با آموزش ماشین، یک توکن جدید با ۶۹ میلیارد توکن تحویل گرفتند.

توجه داشته باشید که GPT4 یک ماهیت مجزا از ChatGPT دارد. به طور دقیق‌تر، ChatGPT یک اپلیکیشن و محصول زبان برنامه‌ نویسی GPT4 است که برای تعامل با هسته‌های پردازشی GPT خلق شده است.. بنابراین، توکن توربو با ChatGPT خلق نشده است، بلکه با ترانسفورماتور GPT4 به وجود آمده که جدیدترین ویرایش از این محصول OpenAI در حوزه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است.

Tokenometric توربو

منظور از Tokenometric اطلاعات فنی و معاملاتی توکن است که به صورت یک سند عمومی در اختیار معامله‌گران قرار می‌گیرد. این سند، نقش مهمی در جذب سرمایه برای پروژه و اعتماد جمعی می‌شود. بخصوص، برای توکنی چون Turbo جلب توجه جریان‌های اجتماعی و حمایت آن‌ها در روز‌ها و ماه‌های اول فعالیت توکن در بازار‌ ارز دیجیتال بسیار مهم است.

تعداد کل توکن‌های Turbo 69 میلیارد است به صورت کاملا منصفانه بین موسسان و مشارکت کنندگان توسعه آن توزیع شده است. جدول زیر مشخصات متناظر با توکن‌ شناسی توربو را ارائه می‌دهد.

نام Turbo Token
نماد معاملاتی TURBO
قیمت کنونی (۲۱ خرداد ۱۴۰۲) ۰.۰۰۰۱۰۷
ارزش بازار در حدود ۱۱ میلیون دلار
حجم در گردش ۶۹ میلیارد توکن
تعداد کل توکن‌ها ۶۹ میلیارد توکن
قرارداد مشاهده
وبسایت و وایت پیپر وبسایت

ویژگی اصلی TURBO استفاده از برنامه کامپیوتری GPT-4 در خلق کوین است. این پروژه در چند ماه خود را با ترندهای جهانی در اتخاذ فناوری هوش مصنوعی همراه کرده و از ماه مه سال ۲۰۲۳ خرید و فروش آن در صرافی‌های غیرمتمرکز آغاز شده است.

علاوه بر جذابیی که از GPT و هوش‌ مصنوعی به ارث می‌برد؛ توربو یک میم کوین است که از یک قورباغه به عنوان نماد کوین استفاده می‌کند. نام، نماد و شیوه فعالیت ارز دیجیتال Turbo به طور کاملا مشاوره‌ای و محصول پرسش و پاسخ خالق اصلی آن و فالوورهای او در پلتفرم توییتر است.

از ۶۹ میلیارد ظرفیت کل توکن توربو، ۶۰ میلیارد آن به فروش عام گذاشته شده و ۹ میلیارد دیگر در اختیار موسسان آن است. همچنین، هیچ مالیاتی بر تراکنش توکن Turbo تخصیص نمی‌یابد. به همین دلیل، توربو جذابیت معاملاتی بالایی دارد.

ویژگی مهمی دیگری از Turbo Token، جامعه محور یا Community-driven بودن توکن است. به این معنی که، جامعه سرمایه‌گذاران آن نقش شاخصی در تصمیم‌گیری‌های آتی و توسعه پروژه دارند. این ویژگی، همان اصلی تمرکززدایی و هدف تبلیغ شده در دیفای و پروژه‌های ارز دیجیتال است. همچنین، تمام جریان ایجاد ارز دیجیتال Turbo در چند روز و با تعامل Mankind با گروه ۴۰ هزار نفری از دنبال کنندگان آن‌ها ایجاد شده است.

تاریخچه معاملات توکن Turbo

نمودار قیمت

شکل ۱ نمودار وضعیت تاریخی و کنونی ارز دیجیتال TURBO در بازار معاملات این ارز دیجیتال

از ماه مه و آغاز خرید و فروش کوین TURBO، این ارز دیجیتال نوسانات شدیدی را به خود دیده است. بالاترین قیمت ثبت شده آن ۰.۰۰۲۹۴ دلار آمریکاست که در همان روز‌های اول اتفاق افتاد. با این حال، انتظار می‌رود که این قیمت تا پایان سال ۲۰۲۳ دوباره اتفاق نیافتد و TURBO با قیمت‌هایی کمتر از ۰.۰۰۲ دلار معامله شود.

با وجود این، ترکیب جذابیت نمادین میم کوین‌ها (memecoins)، معاف از مالیات بودن توکن و استفاده از هوش مصنوعی در ساخت آن، بروز اتفاقات برنامه‌ریزی نشده و ثبت رکوردهای باور نکردنی را نیز ممکن می‌سازد. علاوه بر این، موفقیت دیگر توکن‌های هم‌خانواده چون PEPE تأثیر شاخصی بر روند قیمت TURBO در بازار معاملات خواهد داشت.

جدول زیر یک پیش‌بینی منطقی از نوسان قیمت TURBO در سال ۲۰۲۳ است.

تاریخ حداکثر قیمت حداقل قیمت
June 2023 ۰.۰۰۰۴ ۰.۰۰۰۸۲
July 2023 ۰.۰۰۰۲۶۷۴ ۰.۰۰۰۰۹
August 2023 ۰.۰۰۰۱۶۷۴ ۰.۰۰۰۰۸
September 2023 ۰.۰۰۰۱۰۷۴ ۰.۰۰۰۰۸
October 2023 ۰.۰۰۰۲۵ ۰.۰۰۰۱۴
November 2023 ۰.۰۰۰۵۲ ۰.۰۰۰۳۹
December 2023 ۰.۰۰۰۸۲ ۰.۰۰۰۶۱

همچنین، انتظار می‌رود که  سال ۲۰۲۴ سال هوش مصنوعی و وضعیت صعودی در توکن پروژه‌هایی باشد که در چهارچوب این ترند جهانی تعریف  می‌شوند و عملیات مبتنی بر هوش مصنوعی را پشتیبانی می‌کنند. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که قیمت TURBO در سال ۲۰۲۴ وارد یک روند صعودی بلندمدت شود.

چالش‌ها، کاربردها و آینده توکن توربو

اصلی‌ترین چالش برای توکن Turbo و فعالیت آن در بازارهای رمزارز، تعریف یک ماهیت انحصاری (مانند بیت کوین) یا استفاده از ارز دیجیتال Turbo به عنوان یک ابزار در پلتفرم‌های خدماتی (مانند وضعیت موجود برای اتر) است. به زبانی دیگر، میم کوین توربو در حال حاضر هیچ شاخصه جذابی ندارد و تنها یک توکن است که با هوش مصنوعی به وجود آمده است.

در سال‌های آتی مطمئنا توکن‌ها و پروژه‌های بیشتری با استفاده از هوش مصنوعی خلق می‌شوند و انواع قدیمی چون Turbo یا باید به روز گردند و ماهیتی کاربردی پیدا کنند، یا اینکه از چرخه معاملات خارج می‌شوند و به ارزش‌های نزدیک به صفر می‌رسند.

به ویژه، توکن توربو هیچ کاربرد خاصی در حال حاضر ندارد. یعنی، در هیچ پلتفرمی از این توکن به عنوان ارز تبادلاتی در انجام خدمات و معاوضه‌ها استفاده نمی‌شود. این ارز همچنین شبیه یک NFT با ماهیت انحصاری نیست.

با این حال، ۶۹ میلیارد ارز دیجیتال Turbo آن قابلیت سازگار شدن با یک سیستم خدماتی یا مبادلاتی را دارند. برای مثال، می‌توان آینده Turbo را در یک صرافی غیرمتمرکز تجسم کرد که تنها محصولات ساخت هوش مصنوعی به معامله می‌گذارد و از ارز دیجیتال Turbo به عنوان ارز پایه در معاملات استفاده می‌کند.

Rhett Mankind و توکن Turbo

Mankind چهره (یا چهره‌های) ناشناخته در پس پروژه توربو است. او در ۲۳ آوریل ۲۰۲۳ یک توییت در صفحه خود منتشر کرد که حاوی پیام I gave GPT-4 a budget of $69 and asked it to make the next great meme coin بود. منظور Mankind خلق توربو با ۶۹ دلار و تماما توسط هوش مصنوعی و برنامه GPT4 بود.

جالب اینکه، Mankind از GPT4 خواسته بود تا نام، لوگو و تصویر شاخص توکن را نیز انتخاب کند. اما مهمترین برگ برنده او در خلق این میم کوین، خلق جذابیت کاذب از کانال شبکه‌ اجتماعی توییتر بود. فالوورهای او اولین پشتیبان‌ها و خریداران Turbo بودند که در ابتدای تعریف آن تا شروع معاملات با Mankind همراه شدند.

فراموش نکنید که خلق میم کوین توسط هوش مصنوعی، به معنی تولید خودکار تمام فرایند نیست. بلکه Mankind از یک روند آزمون و خطا و پرسش و پاسخ با برنامه استفاده کرد تا الگوریتم نهایی را به وجود آورد. برای مثال، داده‌ها را از برنامه دریافت می‌کرد، با واقعیت می‌سنجید و نیاز به مداخله را بر روی آن‌ها پیاده سازی می‌کرد.

در ادامه، الگوریتم به روز میشد، مسیر و الگوی جدید به وجود می‌آورد. دوباره Mankind چهارچوب را با واقعیت می‌سنجید و تغییرات را به الگوریتم می‌فهماند. بنابراین، هرگز فکر نکنید که فقط با داشتن یک اپلیکیشن هوش مصنوعی می‌توانید صفر تا صد یک پروژه ارز دیجیتال را بدون هیچ دانش و مداخله‌ای پیاده سازی کنید.

مهم‌تر اینکه، ساخت این پروژه اگرچه بیشتر از چند روز طول نکشید، اما بارها با شکست مواجه شد تا در نهایت به بازار ارز دیجیتال معرفی گردد. برای مثال، تلاش اولیه Mankind  و مشارکت فالوورهای او به خلق توکنی به نام TurboToad انجامید که در زمان انتشار با حمله ربات‌های هوشمند مواجه شد و تمام ظرفیت آن توسط ربات‌ها برداشت شد.

درنهایت، باید عنوان کرد که آن ۶۹ دلار هرگز میزان سرمایه‌گذاری کلی برای پیاده سازی نهایی پروژه نبود و آنچه اکنون به عنوان یک میم کوین معامله می‌شود، محصول حمایت و سرمایه‌گذاری جمعی است. همچنین، مشخص است که شخص یا گروهی که در پس این پروژه‌ است آشنایی کافی با اصول سرمایه‌گذاری و بخصوص برنامه GPT و ساختار بلاک‌چین و دنیای ارز دیجیتال دارد.

نحوه خرید ارز دیجیتال Turbo

توکن‌های توربو را می‌توانید در انواع صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز فعال در بازار رمزارزها خریداری کنید. مشهورترین صرافی رمزارزی که امکان معامله Trubo را فراهم کرده، Bitget است. صرافی‌های دیگر شامل، OKX، Uiswap V3 و CoinEx هستند.

بنابراین، ابتدا باید یک حساب کاربری در یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز ایجاد کنید. این مرحله تنها به ایمیل و نام و نام خانوادگی شما نیاز خواهد داشت. در مرحله دوم، باید مقداری از توکن را که قصد خرید دارید مشخص کنید و از ولت ارز دیجیتال یا حساب بانکی خود برای تعریف دستور خرید استفاده کنید.

درنهایت، قیمت مورد نظر خود را پیشنهاد دهید و منتظر بمانید تا معامله انجام گیرد. شما می‌توانید از قیمت لحظه‌ای توکن Turbo برای خرید آنی استفاده کنید، یا اینکه قیمت پیشنهادی خود را وارد و منتظر پذیرش از جانب فروشندگان باشید. در حال حاضر، پیشنهادات با قیمت‌های پایین‌تر از قیمت لحظه‌ای نیز قابل معامله هستند.

میم کوین یا Memecoin چیست؟

عبارت میم کوین به ارزهای دیجیتالی اطلاق می‌شود که مبنای فعالیت آن‌ها ارتباط چندانی به انجام یک فعالیت، تولید محصول یا خدمت خاصی ندارد، بلکه این شوق و علاقه جامعه سرمایه‌گذاران است که باعث رشد آن ارز دیجیتال و ارزشمند بودن آن می‌شود.

بخصوص، میم کوین‌ها از یک انیمیشن، کارتن یا هر طراحی مشابه دیگر به عنوان نماد توکن خود استفاده می‌کنند. این انیمیشن‌ها ممکن است شناخته شده و برگرفته از یک داستان، سریال یا فیلم کارتونی باشند، یا اینکه کاملا انتزاعی و مخلوق تصور خالقان پروژه کریپتو باشند.

از جمله میم کوین‌های مشهور می‌توان به Dogecoin و Shiba Inu اشاره کرد که بی هیچ دلیل خاصی در طی سال‌ها فعالیت در بازار رمزارزها، معامله و ارزشمند شده‌اند. خصیصه اصلی این نوع ارزهای دیجیتال، نوسان شدید در قیمت آن‌ها و ریسک بالای ورود به معاملات میم کوین‌هاست.

مشابه با سایر ارزهای دیجیتال، میم کوین‌ها نیز مبتنی بر فناوری بلاک‌چین تعریف می‌شوند. اکثر میم‌ کوین‌ها تنها یک کالای قابل معامله‌اند و به هیچ پروژه خدماتی خاصی ارتباط ندارند. ارز دیجیتال Turbo یکی از جدیدترین میم کوین‌های دنیای دیفای است که با اتصال به مفاهیم و فناوری‌های هوش مصنوعی، در پی بهره‌گیری از این روندهای جدید اجتماعی و تعریف ارزش برای خود است.

GPT-4 چیست؟

GPT-4 جدیدترین ویرایش از سیستم مدل‌بندی زبان طبیعی است که در قالب یک برنامه کامپیوتری و توسط OpenAI عرضه شده است. ویرایش قبلی آن، GPT 3.5، محصولات شاخصی چون ChatGPT را خلق کرد که در اواخر سال ۲۰۲۲ غوغایی به پا کرد.

به طور دقیق‌تر، GPT مخفف عبارت Generative Pre-trained Transformer است که یک الگوی کامپیوتری برای آموزش زبان طبیعی به ماشین است. ترانسفورماتورها انقلابی در پردازش زبان طبیعی،  آموزش آن به ماشین‌ها و خودکاری سازی عملیات تشخیص و پاسخ‌گویی به گزاره‌های زبانی هستند.

اولین مدل از GPT در سال ۲۰۱۸ توسط  OpenAI عرضه شد و GPT-4 در سال ۲۰۲۳ معرفی شده است. ویرایش جدیدتر بسیار سریع‌تر استنباط می‌کند، دستیارهای هوشمندتری به وجود می‌آورد و امکان تعریف رمزارزهایی چون Turbo را فراهم می‌کند.

بنابر ادعای سازندگان آن، توکن Turbo به طور کامل توسط هوش مصنوعی و با استفاده از برنامه‌ GPT-4 خلق شده است. درواقع، همانطور که ChatGPT می‌تواند هزاران مقاله مفهومی را در لحظه بنویسد، می‌توان از این برنامه برای نوشتن پروتکل‌های پیچیده ارز دیجیتال بهره گرفت. هرآنچه لازم است، تعریف اصول اولیه، روند توسعه، محدودیت‌ها و داده‌های نمونه برای یادگیری برنامه است.

جمع بندی

توکن Turbo یک میم کوین نوظهور در بازار ارز دیجیتال است که از انیمیشن یک قورباغه به عنوان نماد خود استفاده کرده است. به دلیل نوسان بسیار بالا در معاملات آن، این توکن هنوز به مرحله‌ای نرسیده که بتوان تحلیل خوبی از عملکرد آن ارائه داد. بنابراین، گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیز نیست.

با این حال، بهره‌گیری از هوش مصنوعی و چهارچوب برنامه‌نویسی GPT-4 باعث می‌شود که بر عملکرد آتی آن امیدوار بود. سال ۲۰۲۴ از دید بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری، سال ظهور هوش مصنوعی در ارکان مختلف اقتصادی و اجتماعی است و ارزهایی که ارتباط نزدیکی با این جریان دارند، قابلیت رشد توأمی را خواهند داشت.

سوالات متداول

آیا برای ورود به بازار معاملات ارز دیجیتال Turbo زود است؟

برای کسانی که قدرت فوق العاده‌ای در تشخیص روندهای کوتاه مدت و روزانه دارند، اکنون زمان خوبی برای نوسانگیری از این ارز دیجیتال است. با این حال، برای سایر معامله‌گران و بخصوص سرمایه‌گذاران بلندمدت، ارز دیجیتال Turbo هنوز به پختگی لازم نرسیده و به زمان نیاز دارد.

در حال حاضر، پروژه توربو از یک سایت رایگان گوگل برای معرفی و انتشار اخبار مرتبط با توکن استفاده می‌کند. با وجود این، توییتر آن نزدیک به ۴۳ هزار فالوور دارد و به طور مرتب درباره فعالیت‌های مرتبط با پروژه اطلاع رسانی می‌کند (اصلی‌ترین رقیب آن PEPE در حدود ۳۰۰ هزار فالوور در توییتر دارد).

آیا توکن Turbo یک رمزارز تخلیه و پرکردن (Pump and Dump) است؟

به نظر نمی‌رسد که سرمایه‌گذاران کلانی در پس این پروژه باشند و به قصد نوسان گیری و موج‌ سواری در روندهای مصنوعی به آن ورود کرده باشند. با این حال، موسسان پروژه ناشناخته هستند و هیچ رد و توضیحی درباره ماهیت، دلیل و آینده پروژه وجود ندارد. با این حال، هنوز زود است که درباره نحوه انجام معاملات و شفافیت در آن نظر داد.

آیا Turbo یک توکن کلاهبرداری است؟

مشابه سوال قبل، هنوز نمی‌توان به روشنی به این سوال جواب داد، زیرا ارزش بازار شاخصی به این رمزارز تعلق نگرفته و انگیزه لازم برای کلاهبرداری و تعطیل کردن کل پروژه به وجود نیامده است. اگر برای ورود به آن وسوسه شده‌اید، با رقم‌های ناچیز ورود کنید.

Turbo کی به ارزش ۱ دلار به ازای هر توکن می‌رسد؟

تعداد کل توکن‌های در گردش توربو ۶۰ میلیارد توکن است. بنابراین، چنین نقدینگی به زمان نیاز دارد. انتظار می‌رود حداقل ۱۰ سال و حداکثر ۲۰ سال برای رسیدن به این قیمت نیاز باشد؛ زیرا پلتفرم خاصی از توربو حمایت نمی‌کند و پروژه خدماتی خاصی در پس آن نیست.

بهترین زمان برای ورود به TURBO کی است؟

اگرچه قیمت توربو در حال حاضر بسیار پایین است و همین امر وسوسه ورود به آن را ایجاد می‌کند. اما نوسان شدید در قیمت آن، حجم معاملاتی پایین و ناشناس بودن موسسان و عملکرد آن‌ها، نشانه‌های خوبی برای عدم ورود به توکن Turbo حداقل تا آخر سال ۲۰۲۳ است.

تفاوت ارز دیجیتال Turbo با سایر میم کوین‌ها در چیست؟

شاخص‌ترین تفاوت توربو با میم کوین‌هایی چون Dogecoin، خلق آن با کمک گرفتن حداکثری هوش مصنوعی است. همچنین، مشارکت جمعی و جامعه فالوورهای خالق آن، Mankind و فالوورهای او، تأثیر زیادی در موفقیت اولیه پروژه و امکان عرضه آن در بازار رمزارزها داشت. بخصوص، ارز دیجیتال Turbo نسل جدیدی از محصولات بلاکچین است که با ترکیب هوش مصنوعی و مشارکت شبکه‌های اجتماعی، به دنبال استقرار نظام دیفای آرمانی و متناظر با Web 3.0 است.

خبرهای مشابه

همچنین بخوانید
بستن
دکمه بازگشت به بالا