صادرات کشمش خراسان شمالی با نام استان‌های دیگر

صادرات کشمش و اقلام دیگر در ایران با چالش هایی رو به رو شده است

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در یک گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت که کشمش یکی از محصولات باغی مهم در این استان تولید می‌شود، اما به نام استان‌های دیگر صادر می‌شود.

آقای آقامیری به این موضوع اشاره کرد که عدم وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث شده تا این محصول با نام استان‌های دیگر مانند همدان صادر شود. وی افزود که در استان خراسان شمالی فقط عملیات خشک کردن و بسته بندی ساده کشمش انجام می‌شود، اما برای صادرات آن به استان‌های دیگر، بسته بندی‌ها تغییر می‌کند و با نام همان استان نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال حدود ۲۳۴ هزار تن محصول باغی در این استان تولید می‌شود، اظهار کرد که ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای محصولات باغی یکی از نیازهای ضروری استان است.

آقای آقامیری ادامه داد و اظهار کرد که انگور کلاهداری نیز یکی از محصولات باغی استان است، اما هیچ صنعتی برای تبدیل آن وجود ندارد و همچنین ظرفیت سردخانه‌ای مناسب برای ذخیره سازی آن وجود ندارد.

وی بیان کرد که ایجاد یک واحد لبنی با ماندگاری بالا از جمله نیازهای استان در حوزه محصولات دامی است و یک واحد تولیدی شیرخشک نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول، استان در زمینه کارخانجات تولید خوراک دام بی‌نیاز شده و در حال حاضر ۱۳ واحد تولیدی در این زمینه فعال هستند.

وی تصریح کرد که گوجه‌فرنگی نیز به میزان زیادی در استان تولید می‌شود و چهار واحد تولیدی رب گوجه‌فرنگی در استان ایجاد شده‌اند که به آنها نیاز داریم.

منبع :
وب‌سایت خبری ایسنا

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا