خرید غلات از روس‌‌ ها در قالب ال‌ سی و اعتباری در ۲۰۲۴

شرکت‌های جهاد استقلال و پشتیبانی امور دام به عنوان نهادهای عهده‌دار تامین کالا با قیمت مناسب برای واحدهای تولیدی و زنجیره‌های تامین در حوزه دام و طیور عمل خواهند کرد.

بنا به گزارش منبع خبری “ایلنا”، علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار، اعلام کرد که در یک سفر به مسکو، تفاهم‌نامه‌ای برای خرید بلندمدت غلات از روسیه منعقد شده است.

او اعلام کرد که در این سفر، مذاکراتی با تامین‌کنندگان بزرگ غلات روسی صورت گرفته و بر اساس سازوکار بانکی بین بانک‌های تجاری ایران و دو بانک بزرگ روسی VTB و “اسبر بانک”، خرید کالا در قالب ال‌سی اعتباری انجام خواهد شد.

این تفاهم‌نامه برای خرید محصولاتی مانند ذرت، جو، کنجاله آفتابگردان و روغن خام آفتابگردان از جانب ایران و تأمین آنها از سوی روسیه صورت می‌پذیرد.

در اجرای این تفاهم‌نامه، شرکت‌های جهاد استقلال و پشتیبانی امور دام به عنوان نهادهای عهده‌دار تامین کالا با قیمت مناسب برای واحدهای تولیدی و زنجیره‌های تامین در حوزه دام و طیور عمل خواهند کرد.

این شرکت‌ها با در نظر گرفتن هزینه‌ها و بدون اخذ سود، به منظور تأمین کالا به صورت مستقیم، از دستاوردهای این تفاهم‌نامه بهره‌مند خواهند شد

منبع :
وب سایت خبرگزاری ایلنا

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا