چین و ظرفیت سازی برای صادرات غیرنفتی در ۲۰۲۴

رئیس اتاق ایران در یک نشست با هیات‌رئیسه اتاق مشترک ایران و چین، صنعت ایران باید به دنبال بازارهای بزرگتر باشد و نباید ظرفیت‌های صادراتی کشور به عراق و همسایگان محدود شود.

به گفته صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران در یک نشست با هیات‌رئیسه اتاق مشترک ایران و چین، صنعت ایران باید به دنبال بازارهای بزرگتر باشد و نباید ظرفیت‌های صادراتی کشور به عراق و همسایگان محدود شود.

او بیان کرد که در حال‌حاضر بازار چین دریایی از مصرف و نیاز است و عراق، افغانستان، جمهوری‌آذربایجان و سایر همسایگان برای صنعت ایران بازار محسوب نمی‌شوند و بالاجبار به تجارت با آنها روی‌آورده شده‌است.

وی افزود که ایران به دلیل امکاناتی مانند منابع معدنی، مواد اولیه و کالاهای ساخته‌شده مانند صنایع غذایی، همچنین به لحاظ کیفیت محصولات، می‌تواند خود را در بزرگ‌ترین بازارهای اروپایی معرفی کند. او تأکید کرد که کالاهای تولید داخل از نظر قیمتی نیز کاملاً توجیه‌پذیر هستند.

در حال حاضر در ایران، کالاهایی با همان استاندارد و حتی بهتر از کالاهای مشابه خارجی تولید می‌شود؛ این به دلیل بهتر بودن وضعیت کیفیت مواد اولیه و استفاده از یارانه‌های دولتی، انرژی ارزان و نیروی انسانی کم‌هزینه است. این موارد باعث ایجاد مزیت رقابتی در بازارهای بزرگ می‌شود

منبع :
وب سایت خبری دنیای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا