افزایش ۱۸۰ درصدی واردات ایران از عراق‌

واردات ایران از عراق نیز در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۸۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۶۳ میلیون دلار حدود ۱۸۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.‌‌

به گفته مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور عراق، واردات ایران از عراق در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۸۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل، یعنی سال ۱۴۰۱، ۲۶۳ میلیون دلار یا حدود ۱۸۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عراق به عنوان دومین و مهم‌ترین بازار صادراتی برای جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود و تجارت بین دو کشور بر روی کالاهای ساخته شده در ایران انجام می‌شود.

او اظهار داشت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به عنوان سومین تأمین‌کننده بازار عراق شناخته می‌شود و هدف ما توازن در تجارت بین دو کشور است، به طوری که کالاهای تولید شده در عراق وارد ایران شوند.

باز هم آقای پیلتن اظهار کرد: در سال گذشته، شاهد رشد ۱۸۰ درصدی واردات از عراق به ایران بودیم که به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات از این کشور رسید.

وی افزود: مشکلاتی مانند کیفیت، قیمت و حمل یک طرفه کالا، موانعی هستند که در راه صادرات به عراق وجود دارند. عراق به عنوان بازار تجارت خارجی مهمترین بازار برای ایران است و جمهوری اسلامی ایران پس از چین و ترکیه، سومین تأمین‌کننده کالاها به عراق محسوب می‌شود.

منبع :
باشگاه خبرنگاران جوان

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا