تولید برنج اندونزی در ۲۰۲۴ ریزشی شد

با توجه به داده‌های اداره آمار، نرخ تورم اندونزی در ماه فوریه به ۲.۷۵ درصد افزایش یافته است که بیشتر از پیش‌بینی‌های اقتصاددانان بوده است.

با  داده‌های ارائه شده توسط اداره آمار اندونزی، تولید برنج در این کشور در دوره برداشت از ژانویه تا آوریل با کاهش ۱۷.۵۲ درصد نسبت به سال گذشته روبرو خواهد شد. این کاهش تولید برنج اندونزی ناشی از آب‌وهوای خشک و کاهش ۱.۳۹ درصدی در دوره مذکور می‌باشد.

اداره آمار اندونزی اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۳، این کشور ۳۱.۱ میلیون تن غلات تولید کرده است و برای دوره ژانویه تا آوریل، تولید ۱۰.۷ میلیون تن تخمین زده شده است که نسبت به ۱۳ میلیون تن در دوره مشابه سال قبل کاهش داشته است.

اداره آمار از این نکته خبر داده است که پدیده آب‌وهوای ال‌نینو باعث کاهش کشت برخی کشاورزان در دوره اکتبر تا دسامبر شده و انتظار می‌رود مناطق تولید برنج از ژانویه تا آوریل حدود ۱۶ درصد کاهش یابد. این کاهش تولید باعث افزایش قیمت‌های خرده‌فروشی غلات شده و نرخ تورم در ماه فوریه در این کشور را فراتر از پیش‌بینی‌ها تقویت کرده است.

با توجه به داده‌های اداره آمار، نرخ تورم اندونزی در ماه فوریه به ۲.۷۵ درصد افزایش یافته است که بیشتر از پیش‌بینی‌های اقتصاددانان بوده است. تورم اصلی، بدون در نظر گرفتن سوخت، با نرخ ۱.۶۸ درصد، بدون تغییر نسبت به ماه قبل بوده است. در حالی که تورم در اندونزی نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌دهد، نوسان قیمت مواد غذایی بر اقتصاد بزرگ‌ترین کشور جنوب شرق آسیا فشار می‌آورد.

تورم در چندین گروه از سبد غذایی در ماه فوریه با افزایش قابل توجهی همراه بوده است و باعث افزایش قیمت برنج نیز شده است به دلیل افزایش در بازار جهانی.

شاخص قیمت خرده‌فروشی این سازمان آماری در ماه فوریه به ۱۵۱۵۷ روپیه (۰.۹۶۶۳ دلار) برای هر کیلوگرم برنج رسیده است که همانطور که از اطلاعات ارائه شده توسط اداره آمار اندونزی مشخص است، کاهش تولید برنج در این کشور در دوره برداشت از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ ناشی از آب‌وهوای خشک و پدیده ال‌نینو است. این کاهش تولید باعث افزایش قیمت‌های خرده‌فروشی غلات در این کشور شده و نرخ تورم را در ماه فوریه به بالاتر از پیش‌بینی‌ها افزایش داده است.

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا