رشد ۶ درصدی تولید خودروی سواری

تولید خودروهای سواری به طور تجمعی در ۱۱ ماه گذشته به ۱,۰۴۰,۰۰۰ دستگاه می رسید، و در ماه اسفند این عدد به ۱,۱۳۲,۰۰۰ دستگاه افزایش یافت!

در سال جاری، تولید خودرو حدود ۱,۳۴۰,۰۰۰ دستگاه صورت گرفته است، که از این تعداد، ۱,۱۳۲,۰۰۰ دستگاه به خودروهای سواری اختصاص یافته است.

 

تولید خودروهای سواری به طور تجمعی در ۱۱ ماه گذشته به ۱,۰۴۰,۰۰۰ دستگاه می رسید، و در ماه اسفند این عدد به ۱,۱۳۲,۰۰۰ دستگاه افزایش یافت. همچنین، تولید خودروهای سواری در ۱۲ ماه گذشته نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد ۶% را تجربه کرده است. در سال گذشته، ۱,۰۷۱,۰۰۰ دستگاه خودرو سواری تولید شده بود.

علاوه بر این، در این دوره ۱۶۶,۰۰۰ دستگاه خودرو وانت در کشور تولید شده است، که نسبت به دوره مشابه سال قبل، از رشد ۳۲% برخوردار بوده است. تولید بیش از ۴۰,۰۰۰ دستگاه خودروی تجاری مانند ون، مینی‌بوس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده و رشد تقریباً ۲% در تولید در این بخش نیز وجود دارد.

علاوه بر این، در بخش خصوصی، در این سال حدود ۳۰۷,۰۰۰ دستگاه خودرو تولید شده است که نسبت به تولید ۱۹۴,۰۰۰ دستگاه در دوره مشابه سال قبل، نشان دهنده رشد تولید حدود ۵۸% می‌باشد. آمار ۱۲ ماهه این سال نشان می‌دهد که سهم بخش خصوصی در تولید خودرو در کشور ۲۳% بوده است، در حالی که این سهم در سال ۹۸ حدود ۵% بوده است.

همچنین، طبق نمودار وزارت صنعت، تولید موتورسیکلت نیز در این سال رشد قابل توجهی داشته است. در حال حاضر، تعداد نزدیک به ۶۰۰,۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده است که نسبت به تولید ۴۶۵,۰۰۰ دستگاه در دوره مشابه سال قبل، رشد تولید حدود ۲۸% را نشان می‌دهد. طبق برنامه‌ریزی سیاستگذار، پیش بینی می‌شد که در این سال ۱,۷۰۰,۰۰۰ دستگاه خودرو تولید شود.

منبع :
وب سایت خبری دنیای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا