دیدار روسای بانک مرکزی ایران و روسیه در مسکو

روسای بانک‌های مرکزی ایران و روسیه در مسکو درباره تقویت همکاری‌های بانکی و مالی دو کشور به گفتگو پرداختند.

دیدار روسای بانک مرکزی ایران و روسیه در مسکو

در حاشیه اجلاس روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو بریکس که در مسکو برگزار شد، رئیس کل بانک مرکزی ایران با دکتر الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، دیدار کرد. در این نشست، دو طرف به بحث و تبادل نظر پیرامون تقویت همکاری‌های پولی و بانکی دو کشور پرداختند.

به گزارش بانک مرکزی، این ملاقات که با حضور کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو و دکتر تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار شد، به بررسی آخرین وضعیت طرح‌های مشترک اقتصادی و بانکی دو کشور اختصاص داشت. طرفین بر لزوم توسعه بیشتر همکاری‌های مالی و بانکی برای تقویت تجارت و تسهیل روابط اقتصادی بین ایران و روسیه تأکید کردند.

این نشست در چارچوب دومین اجلاس روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو بریکس برگزار شد. اعضای موسس این گروه شامل روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی هستند، و ایران، مصر، امارات متحده عربی و اتیوپی نیز از سال ۲۰۲۴ به این گروه پیوسته‌اند. نشست سران کشورهای بریکس نیز در اواخر اکتبر سال جاری در شهر کازان روسیه برگزار خواهد شد.

سازمان بریکس که یکی از نهادهای مهم در عرصه اقتصادی جهان است، نقش مهمی در تسهیل تجارت و افزایش همکاری‌های اقتصادی بین اعضا ایفا می‌کند. در این راستا، گسترش روابط بانکی بین ایران و روسیه به عنوان دو عضو این سازمان، می‌تواند زمینه‌ساز بهبود تجارت و سرمایه‌گذاری مشترک باشد.

در دیدار مسکو، روسای بانک‌های مرکزی ایران و روسیه بر اهمیت همکاری در حوزه‌های مختلف بانکی، از جمله توسعه سیستم‌های پرداخت مشترک و تقویت ارتباطات مالی بین دو کشور تأکید کردند. همچنین بررسی برنامه‌های جدید برای تسهیل تبادلات مالی و تجاری نیز از موضوعات مهم این نشست بود.

ایران و روسیه طی سال‌های اخیر به دنبال تقویت همکاری‌های اقتصادی و بانکی بوده‌اند و این دیدار می‌تواند به گسترش این روابط کمک شایانی کند.

منبع :
خبرگزاری ایسنا

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا