واردات کالاها به بنادر مازندران ۲ برابر شد

محمد ملاعلی پور، مدیرکل استاندارد مازندران، در گفت وگویی با خبرنگاران اعلام کرد که واردات کالاهای اساسی به بنادر سه گانه استان در سال جاری دو برابر شده است. این اعلامیه توسط خبرنگار مهر گزارش شده است.

وی افزود که اداره کل استاندارد در هماهنگی با سایر دستگاه‌ها، طرح جامع استاندارد را تدوین کرده است و در طرح عیدانه، بازدید از مراکز عرضه و خدماتی انجام می‌شود.

ملاعلی پور به اقدامات صورت گرفته در حوزه استاندارد مازندران اشاره کرد و تاکید کرد که توجه به کمیت فرآورده‌های بسته‌بندی در طرح‌های ویژه سال جاری قرار گرفته است. وی افزود که در مراکز تولیدی، بسته‌ها لیبل گذاری می‌شوند و بیش از ۵۰۰ فرآورده در سال آینده آزمون کمی خواهند شد.

مدیرکل استاندارد مازندران اعلام کرد که در سال جاری بیش از ۴۰ هزار نمونه توسط همکاران مورد بررسی قرار گرفته است و این طرح در سال آینده به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

درباره برخورد با تخلفات، ملاعلی پور اظهار کرد که در سال جاری، واحدهای متخلف بیش از یک و نیم میلیارد تومان جریمه شده‌اند و بیشترین جرایم مربوط به صنایع غذایی و شوینده‌ها بوده است.

وی اعلام کرد که حجم واردات کالاهای اساسی در سال جاری در استان مازندران افزایش یافته است و گفت: در ۱۲ ماه گذشته، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا وارد شده بود، اما امسال این میزان به بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است.

وی اعلام کرد که طرح ویژه‌ای برای استاندارد و ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی در استان در حال اجرا است و باید از مصالح ساختمانی استاندارد و با کیفیت در ساختمان‌ها استفاده شود. این طرح در سال آینده نیز پیگیری خواهد شد.

همچنین، ملاعلی پور تشدید نظارت بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای را نیز برنامه‌ریزی کرده است.

وی اعلام کرد که در سال جاری، هشت واحد تولیدی به منظور بهبود کیفیت تولید، تعطیل شده‌اند. او توضیح داد که هدف از تعطیلی این واحدها، اصلاح کیفیت تولید است و پس از رفع مشکلات، تولیدات آنها از سر گرفته خواهد شد.

منبع :
وب سایت خبرگزاری مهر

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا