مواد غذایی و صادرات بیش از ۵ میلیارد از این صنایع

بعد از صنایع پتروشیمی، صنعت غذایی دارای بیشترین گردش مالی و فرصت‌های ایجاد اشتغال با اختصاص ۱۷ درصد است.

بیشترین گردش مالی و فرصت‌های ایجاد اشتغال در دست صنایع غذایی کشور است.

شقایق حق‌جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری، در رویداد نشست سکوهای جدید ایجاد نوآوری در صنعت غذایی که دیروز برگزار شد، به معرفی جعبه ابزار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای تسهیل در امر تحقیق و توسعه پرداخت.

او بیان کرد که تحقیق و توسعه نیازمند زیرساخت‌های تخصصی و هزینه‌بر هستند که به راحتی در دسترس نیستند. یکی از رویکردهای جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی با ساخت سریع و شبکه‌سازی ظرفیت‌های ساخت، تولید، تست و استانداردسازی است تا تحقیق و توسعه در کشور آسان و ارزان شود.

حق‌جوی جوانمرد به این نکته اشاره کرد که بعد از صنایع پتروشیمی، صنعت غذایی دارای بیشترین گردش مالی و فرصت‌های ایجاد اشتغال با اختصاص ۱۷ درصد است.

امنیت غذایی نیز یک مسئله مهم جهانی است و راه‌اندازی فاب‌لب تخصصی صنایع غذایی اولویتی برای ما است. او افزود که در رویداد ملی فبین‌فود که در آینده برگزار خواهد شد، ظرفیت‌های ساخت، تولید، آزمایش و استانداردسازی در کشور شناسایی و به اشتراک گذاشته خواهد شد. هدف از این اقدام تسهیل در نوآوری، تحقیق و توسعه با هزینه‌های کمتر است.

وی افزود که بیشترین میزان اعتبارات تحقیق و توسعه در کشورهای توسعه یافته (بیش از ۵۰ درصد) از بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ می‌آید و شرکت‌های بزرگ شریک کلیدی در بخش تحقیق و توسعه کشور هستند.

همچنین، صنعت غذا پس از نفت و صنایع پتروشیمی از لحاظ تولید ناخالص داخلی، پیشتاز است و صادرات حومتأسفانه، پیام شما ناقص است و در انتها قطع می‌شود. لطفاً سوال یا موضوع خاص خود را کاملتر بیان کنید تا بتوانم به شما کمک کنم.

منبع :
وب سایت خبری دنیای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا