اقتصاد روسیه انتظارات بدبینانه را پشت سر گذاشت

به گزارش اکونومیست، اقتصاددانان اعتقاد داشتند که قیمت‌ها ممکن است خارج از کنترل قرار گیرند و مقامات خواستار توجه ویژه به این موضوع شده‌اند.

در گزارشی از اقتصاد روسیه در دو سال گذشته، روزنامه بریتانیایی “اکونومیست” تأکید کرد که اقتصاد این کشور از انتظارات بدبینانه عبور کرده است. این گزارش، که بر اساس خبرنگار بین‌المللی ایبِنا و به نقل از المیادین منتشر شده است، بیان می‌کند که اقتصاد روسیه در طول دو سال گذشته، به رغم آغاز جنگ در اوکراین و تکرار انتظارات بدبینانه، فروپاشی نکرده است.

طبق اعلام این روزنامه: “اقتصاد روسیه وارد رکود شده است، اما شدت آن کمتر از انتظار بوده و دوام طولانی نداشته است.” در حالیکه “تورم در نگرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته است، زیرا قیمت‌ها در سال گذشته با سرعت افزایش یافته‌اند.”

به گزارش اکونومیست، اقتصاددانان اعتقاد داشتند که قیمت‌ها ممکن است خارج از کنترل قرار گیرند و مقامات خواستار توجه ویژه به این موضوع شده‌اند، اما روند اقتصاد روسیه نشان می‌دهد که بدبینان اشتباه کرده‌اند.

منتظر می‌رود که داده‌هایی که در تاریخ ۱۳ مارس منتشر خواهند شد، نشان دهند که قیمت‌ها در فوریه گذشته با یک درصد رشد ماهانه روبرو شده‌اند. این درصد کاهش یافته است در مقایسه با ۱.۱ درصد رشد در پایان سال گذشته.

خبرهای مشابه

با توجه به این گزارش، احتمالاً تورم پس از رسیدن به ۷.۵ درصد در نوامبر گذشته، افزایش قابل توجهی نداشته است.

روزنامه “اکونومیست” می‌نویسد که در حالیکه بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند نرخ تورم به زودی به ۴ درصد کاهش یابد، این نشان می‌دهد که انتظارات خانوارها درباره ثبات تورم در آینده برقرار است.

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا