سهمیه بنزین ۱۴۰۳ چقدر است؟

با توجه به تردد و افزایش فروش در ایام نوروز، سهمیه کارت سوخت جایگاه‌ها افزایش می‌یابد تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

با نزدیک شدن به عید نوروز، موضوع سهمیه بنزین عید برای خودروها به تبحر جامعه اطلاعات رسیده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبرهایی منتشر شده است که به افزایش سهمیه کارت سوخت خودروها به دلیل نزدیک شدن به عید نوروز سال ۱۴۰۳ اشاره دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین، گاهی اوقات پیش می‌آید که دولت سهمیه بنزین خودروها را به دلایلی افزایش می‌دهد و به همین دلیل با نزدیک شدن به عید نوروز، گفت‌وگوهایی درباره سهمیه بنزین عید در حال انجام است.

از جانب خود، وزیر نفت به تازگی درباره تخصیص سهمیه بنزین عید اظهاراتی داشته است. او اعلام کرده است: “تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مردم عزیز در ایام تعطیلات عید نوروز مشکلی نداشته باشند.

با برنامه‌ریزی و مدیریت مصرف، تمامی ۴۲۰۰ جایگاه سوخت در سراسر کشور، حتی در روزهای پرمصرف سال ۱۴۰۲ که مصرف بنزین به ۱۴۳ میلیون لیتر رسید، همچنان فعال بوده است. همچنین، ما جایگاه‌های سیاری نیز در نظر گرفته‌ایم که در اختیار بخش خصوصی قرار دارند. در زمان تحویل دولت در ماه شهریور ۱۴۰۰، تولید بنزین روزانه حدود ۹۶ میلیون لیتر بود، اما امروز با راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه آبادان، حدود ۱۱۴ میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود.”

همچنین، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز اعلام کرده است که در نوروز سال ۱۴۰۳، سهمیه کارت سوخت جایگاه‌ها افزایش خواهد یافت. او توضیح داده است: “با توجه به تردد و افزایش فروش در ایام نوروز، سهمیه کارت سوخت جایگاه‌ها افزایش می‌یابد تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود. سهمیه کارت سوخت جایگاه‌ها در ایام نوروز براساس تردد و میزان فروش آن‌ها به جایگاه‌های توزیع سوخت تخصیص داده می‌شود.”

بهاطلاعاتی که در دسترس است، نشان می‌دهد که هنوز هیچیک از مسئولان به طور رسمی اختصاص سهمیه بنزین عید را تأیید نکرده‌اند.

درباره میزان شارژ کارت سوخت هر ماه، طبق اعلام مقامات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه بنزین ماهیانه مالکان خودرو به شرح زیر واریز می‌شود:

۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای

۱۰۰ لیتر بنزین آزاد

سهمیه بنزین آزاد در پایان هر ماه صفر می‌شود و سهمیه بنزین یارانه‌ای تا ۶ ماه یا معادل ۳۶۰ لیتر ذخیره می‌شود.

منبع :
وب سایت خبرگزاری خبر آنلاین

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا