لرستان و ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی جدید در این منطقه

با وجود محدودیت‌های اعتباری، در نیمه اول اسفندماه موفق به ثبت ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال خود در سامانه رصد اشتغال کشور شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اعلام کرد که در سال جاری، سهمیه اشتغال جهاد کشاورزی لرستان به تعداد ۳۸۳۰ فرصت شغلی جدید تحقق یافته است.

سید عماد شاهرخی بیان کرد که با وجود محدودیت‌های اعتباری، در نیمه اول اسفندماه موفق به ثبت ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال خود در سامانه رصد اشتغال کشور شده‌اند.

وی افزود که بیشترین اشتغال‌زایی در بخش تولیدی اعم از صنایع تبدیلی و غذایی، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، گاوداری‌ها و سایر واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی رخ داده است. شاهرخی اظهار کرد که بخشی از این اشتغال‌زایی از طریق تسهیلات مالی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌های مختلف کشاورزی استان صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان اعلام کرد که راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد در بخش کشاورزی در دولت سیزدهم با اولویت قرار دارد و تاکنون ۲۳۹ واحد تولیدی تعطیل در این استان به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی افزود که سالانه ۳۰ هزار تن از محصولات کشاورزی ارزشمند به ارزش ۱۰ میلیون دلار از لرستان صادر می‌شود. همچنین در استان لرستان بیش از ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد و میزان تولید سالانه محصولات کشاورزی آن حدود ۲.۵ میلیون تن است.

منبع :
وب سایت خبری دنیای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا