قیمت طلای جهانی در ۲۰۲۴ ریخت

افت ارزش و قیمت طلای جهانی در سال 2024 میلادی

قیمت طلا، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین فلزات قیمتی جهان، تحت تأثیر چندین عامل اقتصادی و جهانی قرار دارد. افزایش یا کاهش قیمت طلا معمولاً به سیاست‌های پولی دولت‌ها، تقاضا و عرضه جهانی، شرایط اقتصادی و نوسانات در بازارهای مالی بستگی دارد. به دلیل مواجهه با مخاطرات مالی و نوسانات اقتصادی، طلا به عنوان یک ابزار حفظ ارزش و سرمایه‌گذاری جذاب شناخته می‌شود.

قیمت طلا در معاملات روز شنبه تغییر چندانی نداشته است، اما در آستانه نخستین کاهش هفتگی طی یک ماه گذشته قرار دارد. سرمایه‌گذاران، در پی انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا که نشان دهنده افزایش تورم است، انتظار داشتند که نرخ بهره آمریکا کاهش یابد، و این امر باعث کاهش قیمت طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا در امروز با کاهش ۰.۲۹ درصد به ۲۱۵۵ دلار و ۹۰ سنت رسیده است. همچنین، قیمت معاملات آینده طلا در بازار کامکس نیویورک نیز با کاهش ۰.۲۸ درصدی به ۲۱۶۱ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده در این کشور در فوریه بیش از حد انتظار افزایش یافته و قیمت‌های تولیدکننده نیز افزایش یافته است، که در نتیجه نرخ تورم را بالاتر از هدف بانک مرکزی نگه داشته است.

منتظر می‌مانیم که سیاستگذاران آمریکا سیاست‌های سختگیرانه پولی را برای مدت زمان بیشتری حفظ کنند. تحلیلگران معتقدند که اگرچه طلا فضای نرخ بالای بهره را دوست ندارد، اما اگر دلیل بالا ماندن نرخ بهره افزایش تورم باشد، تمایل مردم به خرید طلا به طور طبیعی افزایش می‌یابد.

افزایش تورم بیش از حد انتظار فشاری بر فدرال رزرو برای حفظ نرخ بهره ایجاد می‌کند که بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد. همچنین، طلاهمواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر تورم بالا شناخته می‌شود.

تاجران همچنان احتمال کاهش نرخ بهره را از ماه ژوئن پیش‌بینی می‌کنند، اما این احتمال نسبت به هفته گذشته از ۷۲ درصد به ۵۹ درصد کاهش یافته است.

منبع :
وب سایت خبری تیتر کوتاه

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا