سقوط شدید قیمت طلا در ۲۰۲۴

قیمت طلا در بازار جهانی در آخرین لحظه معاملات با کاهش ۸ دلاری روبرو شده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آخرین آمارها نشان می‌دهد در نتیجه، قیمت اونس طلا به ۲ هزار و ۱۶ دلار کاهش یافته است.

همچنین، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت طلا در طول هفته گذشته نیز با کاهش ۱۹ دلاری مواجه شده است. در یک ماه گذشته نیز ارزش اونس طلا حدود ۳۱ دلار کاهش یافته است

تحلیلگر بازار مالی کایل رودا، به گزارش رویترز، با اشاره به وضعیت بازار طلا، اعتقاد دارد که طلا به‌طور قابل‌توجهی قابل تنظیم است و در صورتی که شرایط بدتر شود و قیمت دلار کاهش یابد، قیمت طلا دوباره افزایش خواهد یافت. یکی از ریسک‌های مهم این هفته، شاخص قیمت مصرف‌کننده است و در صورت افزایش آن، بازار طلا آزمایشی جدید را پیش رو خواهد داشت.

به دلیل تعطیلات در چین، هنگ‌کنگ، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، تایوان، ویتنام و مالزی، انتظار می‌رود که معاملات در بازار آسیایی ضعیف باشد.

فعالان بازار در روز سه‌شنبه، بر روی داده‌های قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده تمرکز خواهند کرد و در روز پنجشنبه، به داده‌های خرده‌فروشی توجه خواهند کرد. همچنین، منتظر اظهارات مقامات فدرال‌رزرو در این هفته هستند. چندین مقام فدرال رزرو، از جمله جروم پاول، در هفته گذشته اعلام کردند که قصد دارند تا قبل از کاهش نرخ بهره، تورم را کاهش دهند.

خبرهای مشابه

منبع :
وب سایت خبرگزاری خبر آنلاین

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا