اوپک از کاهش مصرف نفت در اقتصاد ۲۰۲۴ نمی ترسد

سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور آمادگی خود را برای واگذاری اراضی ملی به منظور طرح‌های کشاورزی و صنعتی اعلام کرد.

بعد از نیم قرن، اقتصاد ایران به سال چهارم خود رسید. در این بخش، ما تلاش می‌کنیم تا روندهای اقتصادی ایران و جهان را در گذر زمان و با بررسی اخبار و گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌ها مرور کنیم.

بررسی روند موضوعات و اخبار اقتصادی به ما کمک می‌کند تا درک درستی از وضعیت اقتصادی کنونی داشته باشیم. در این بررسی تاریخی، برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مخاطبان با مطالعه آنها به شناخت نسبی از وضعیت اقتصادی ایران دست یابند. در سال ۱۴۰۲، اقتصادنیوز در نیم قرن با اقتصاد ایران با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های “اطلاعات” و “دنیای اقتصاد” هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های ۱۳۵۳، ۱۳۶۳، ۱۳۷۳، ۱۳۸۳ و ۱۳۹۳ به مخاطبان ارائه می‌دهد.

در تاریخ هفتم اسفند ۱۳۵۳، در ایران، کنفرانس فوق‌العاده وزیران نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین ادامه یافت. در این کنفرانس، جمشید آموزگار، وزیر نفت و رئیس هیأت نمایندگان ایران در اوپک، اعلام کرد که اعضای این سازمان از کاهش مصرف و خرید نفت توسط کشورهای صنعتی و مصرف‌کننده نفت نگرانی ندارند و اوپک نفت خود را در حجمی که تقاضای کشورهای مصرف‌کننده را برآورده کند، به آنها صادر خواهد کرد.

آموزگار اظهار کرد: اگر کشورهای صنعتی در مصرف نفت صرفه‌جویی کنند یا مقدار نفتی کمتر از آنچه قبلاً خریداری می‌کردند از کشورهای تولیدکننده خرید کنند، اوپک درخواستی برای افزایش صادرات نفت به کشورهای صنعتی نخواهد داشت.

در تاریخ هفتم اسفند ۱۳۷۳، در ایران، سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور آمادگی خود را برای واگذاری اراضی ملی به منظور طرح‌های کشاورزی و صنعتی اعلام کرد.

علاوه بر بهینه‌سازی واگذاری پارک‌های تفریحی موجود، سازمان جنگل‌ها و مراتع آماده است تا با ایجاد قراردادهای بلندمدت، زمین‌های مورد نیاز برای ایجاد پارک‌های جنگلی به وسعت هر نقطه‌ای که شرایط لازم را دارد، تأمین کند.

در این هفته، سه پارک جنگلی به وسعت سه هزار هکتار، که یکی از آن‌ها توسط بخش خصوصی ایجاد شده است، تحت بهره‌برداری منابع طبیعی قرار می‌گیرند. همچنین، با تامین زمین مورد نیاز توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع و با همکاری شهرداری تهران، بیش از ۱۰ هزار هکتار فضای سبز در مناطق اطراف تهران ایجاد شده است.

در تاریخ هفتم اسفند ۱۳۹۳، درباره وقوع یک رفتار خطرناک در بانک‌ها، قائم‌مقام بانک مرکزی هشداری صادر کرد. او اظهار داشت که اضافه‌برداشت بانک‌ها از منابع بانک مرکزی ممکن است در سال آینده خطر برگشت تورمی ایجاد کند. در نشست مشترک بخش خصوصی و دولتی در اتاق بازرگانی ایران، اکبر کمیجانی درباره شرایط بخشودگی بدهکاران ارزی اظهار نمود.

او اعلام کرد که اگر بدهکاران در مدت ۶ ماه برای بازپرداخت مراجعه کنند، با نرخ ارز مبادله ای و با تخفیف ۳۰ درصد محاسبه خواهد شد. همچنین، اگر بعد از یک سال مراجعه کنند، با تخفیف ۱۵ درصد برای آنها محاسبه خواهد شد.

منبع :
وب سایت خبرگزاری اقتصاد نیوز

خبرهای مشابه

همچنین بخوانید
بستن
دکمه بازگشت به بالا