اسکله ویژه صادرات و واردات مواد معدنی در سیستان و بلوچستان سال ۱۴۰۳

استاندار این شهر اعلام کرده است که این طرح جهت فقط صادرات و واردات محصولات معدنی در این استان اجرا خواهد شد.

در سیستان و بلوچستان به گزارش خبرگزاری تسنیم و به منظور تسهیل صادرات و واردات مواد معدنی، برنامه‌ای را برای احداث یک اسکله ویژه در نظر گرفته اند. استاندار این شهر اعلام کرده است که این طرح جهت فقط صادرات و واردات محصولات معدنی در این استان اجرا خواهد شد.

در یک نشست با تعدادی از فعالان اقتصادی در زاهدان، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، به این موضوع اشاره کرد که به دلیل روند استفاده از مس در تکنولوژی‌های جهانی، این استان با داشتن منابع معدنی مس فراوان، باید از آن بهره‌برداری کند و با ایجاد کارخانه‌های فرآوری، از آن استفاده کند.

وی بیان کرد که احداث اسکله معدنی در استان سیستان و بلوچستان، به عنوان بخشی از برنامه‌های دولت سیزدهم، به منظور تسهیل در صادرات و واردات محصولات معدنی صورت خواهد گرفت.

همچنین، وی به اهمیت اقتصاد دریا محور در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و تأکید کرد که باید تمام توان‌ها به منظور بهره‌برداری از این ظرفیت صرف شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر این موضوع، اظهار داشت که تولیدات استان باید بر پایه صادرات توسعه یابد تا بتواند بازارهای کشورهای همسایه را تأمین کند و در نتیجه به توسعه تجارت و ارزآوری در کشور کمک کند.

کرمی همچنین تأکید کرد که توسعه زیرساخت‌های شهری در استان سیستان و بلوچستان باید در راستای اداره شدن از طریق عایدات اقتصادی انجام شود.

او بر اهمیت تفکر توسعه و اجرای کارهای جهادی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در استان تأکید کرد.

منبع :
وب سایت خبری صاحب خبران

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا