خبر خوش مالیاتی برای اصناف و کسبه

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در راستای تشویق‌های مالیاتی اصناف و کسبه تقسیط بلندمدت‌تر برای افرادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند درنظر گرفته شده است.

به گفته سید محمد هادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، برای تشویق اصناف و کسبه به استفاده از تبصره ماده ۱۰۰، درنظر گرفته شده است که تقسیط بلندمدت‌تری برای این افراد فراهم شود.

او اعلام کرد که در سال گذشته، میزهای خدمت سازمان امور مالیاتی نسبت به سال‌های قبل، ۱۰ برابر افزایش یافته است. هدف اصلی این تدابیر، ایجاد تحول در وصول مالیات از اصناف و ایجاد عدالت مالیاتی در بین آن‌ها است.

سبحانیان تأکید کرد که تلاش شده تا تکالیف مربوط به اخذ مالیات به سادگی، سهولت و سرعت انجام شود.
او اظهار داشت: با این رویکرد، توانستیم ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ را گسترش دهیم و سقف فروش در این تبصره را به ۱۸ میلیارد تومان افزایش دهیم، که این مقدار بیش از سه برابر افزایش نسبت به سال قبل است.

سبحانیان اعلام کرد: به منظور توسعه مشوق‌ها، تقسیط بلندمدت برای کسبه و فعالان اقتصادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شده است. این موضوع از جمله مسائلی است که در جلسات با اصناف مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیم شده است بخشنامه‌های مربوط به تبصره ماده ۱۰۰ با مشارکت و نظر اصناف تدوین شود.

همچنین، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که با توجه به رویکردهای جدید مالیات ستانی، در حال سیستمی کردن سیستم مالیاتی هستند و در مراحل دادرسی به سمت استفاده از ضرایب کاهشی در حال حرکت می‌باشند.

منبع :
وب‌سایت خبری اقتصادآنلاین

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا