ایرانمال چقدر ارزش‌گذاری شد؟

کارشناسان برای نخستین بار موفق به ارزشگذاری ایرانمال شدند!

مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه، برای نخستین بار موفق به ارزشگذاری کامل و دقیق بزرگترین مجتمع تجاری کشور موسوم به ایرانمال شد.

به گزارش ایسنا، در نامه‌ای که توسط معاون کارشناسان رسمی این مرکز تهیه و در اواخر سال گذشته به بانک آینده ارسال شده است، کارشناسان معتمد این مرکز به درخواست آبان ماه سال ۱۴۰۲، بازار بزرگ ایران که به نام ایرانمال شناخته می‌شود، را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

این درخواست به منظور تعیین قیمت پایه سهام و به منظور افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری مالک ایرانمال ارسال شده است. پس از بررسی‌ها و انجام ارزیابی‌های دقیق توسط کارشناسان، حداقل ارزش بخش‌های فیزیکی این مجتمع تجاری به ۳۳۵ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.

طبق جزییات اعلام شده در گزارش مذکور، بخش کارشناسی امور ساختمانی، ثبتی، معماری و تزیینات داخلی بازار به ارزش حداقل ۲۹۷ هزار میلیارد تومان، بخش فناوری اطلاعات به ارزش ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و همچنین بخش ماشین‌آلات، تاسیسات و برق با بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان ارزشگذاری شده است.

قبلاً در ابتدای سال گذشته، کانون کارشناسان رسمی دادگستری ارزش بخش‌های فیزیکی این مجموعه را به ارزش ۲۵۵ هزار میلیارد تومان تخمین زده بود.

اما در این بار، مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه بر عهده قرار گرفته‌اند و بیش از ۲۰ نفر از کارشناسان معتمد در رشته‌های مختلف به مدت چند ماه، به ارزشگذاری بازار بزرگ ایران پرداخته‌اند. این ارزشگذاری برای اقداماتی چون عرضه سهام، کاهش زیان یا شناسایی درآمد، توسط نهادهای اقتصادی کشور قابل استفاده است.

منبع :
وب سایت خبری فردای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا