صنایع شوینده و غذایی و ۳۰ درصد کم فروشی در این محصولات

از ابتدای سال تاکنون، در نتیجه پایش و نظارت بر ۵۲۴ واحد تولیدی که در طرح مشمول بودند، حدود ۳۰ درصد کم‌فروشی در محصولات شوینده و غذایی است.

مدیرکل استاندارد استان تهران درباره اجرای طرح ملی پایش کمیت در محصولات (مقابله با کم‌‌فروشی) انواع فرآورده‌های غذایی و شوینده، اظهاراتی داشت.

طبق اعلام این مقام، از ابتدای سال تاکنون، در نتیجه پایش و نظارت بر ۵۲۴ واحد تولیدی که در طرح مشمول بودند، حدود ۳۰ درصد کم‌فروشی در محصولات شوینده و غذایی است. این نسبت نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

محمدحسین طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران، درباره اجرای طرح رصد کم‌فروشی و نظارت بر آن، اظهار کرد که تاکنون از بین ۸۰ هزار فرآورده از صنایع غذایی و شوینده، ۳۳ درصد کم‌فروشی در بسته‌بندی انواع فرآورده‌های صنایع غذایی و شوینده شناسایی شده است. برای انجام این وظیفه، اداره‌کل استاندارد استان تهران علاوه بر بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی، حدود ۷ هزار فرآورده را از بازار خریداری و توزین کرده است. در پایان طرح، تقریباً ۳۰ درصد کم‌فروشی در محصولات مشخص شده است.

طاهری اعلام کرد که اقدامات قانونی در قبال متخلفان انجام شده و پرونده‌های آن‌ها به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده است. همچنین، بیش از نیمی از واحدها از ابتدای اجرای طرح به طور قابل قبولی عمل کرده‌اند. از بین محصولات مختلف مشمول طرح، ۳۱.۴۱ درصد صنایع غذایی، ۴۳.۱۵ درصد صنایع لبنیات، ۸۲.۷ درصد غلات و حبوبات، ۳۰.۱۷ درصد تنقلات و شیرینی‌جات و ۱۴.۱۸ درصد صنعت شوینده و شیمیایی پایش شده است.

طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های تولیدی کشور از ابتدای سال گذشته در ۱۴ استان اجرا شده است و در محصولات غذایی و محصولات مرتبط با یارانه اجرایی بررسی شده است. در نمونه‌برداری از ۳۶۵ نمونه برند کالایی، ۴۱.۶ درصد کم‌فروشی برای کالاها شناسایی شده است.

در مجمع‌بندی: مدیرکل استاندارد استان تهران اعلام کرده است که در طرح ملی پایش کمیت در محصولات (مقابله با کم‌فروشی)، حدود ۳۰ درصد کم‌فروشی در محصولات مشمول تشخیص داده شده است. این نسبت نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. از بین ۸۰ هزار فرآورده از صنایع غذایی و شوینده، ۳۳ درصد کم‌فروشی شناسایی شده است. اداره‌کل استاندارد استان تهران حدود ۷ هزار نمونه را از بازار خریداری و توزین کرده است.

اقدامات قانونی در قبال متخلفان انجام شده و بیش از نیمی از واحدها به طور قابل قبولی عمل کرده‌اند. طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌ها از سال گذشته در ۱۴ استان اجرا شده است و در نمونه‌برداری از ۳۶۵ نمونه برند، ۴۱.۶ درصد کم‌فروشی شناسایی شده است

منبع :
وب سایت خبری دنیای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا