چشم انداز پوتین برای ۶ سال آینده روسیه

سخنرانی پوتین در زمانی برگزار شده است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری روسیه، که نتایج آن قطعی به نظر می‌رسد، او برای شش سال دیگر به قدرت تمدید می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی بیش از دو ساعته اظهاراتی درباره آینده روسیه و اوکراین داشته است.

در این سخنرانی، پوتین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ قصد دارد تمامی امور روسیه را، حتی بهتر از زمان قبل از جنگ، بهبود یابد. همچنین، او حفظ ارزش‌های سنتی خانواده را نیز مورد تأکید قرار داده است.

پوتین نگرانی راجع به احتمال اعلام جنگ توسط خود نشان داده بود، اما در سخنرانی خود این امر را تأیید نکرد. در عوض، وی به رهبران غرب انتقاد کرده و اظهار داشته است که تداوم تنش در منطقه می‌تواند پیامدهای تراژیکی داشته باشد. همچنین، پوتین به وجود سلاح‌هایی که می‌توانند اهدافی در قلمرو کشورهای دیگر را هدف قرار دهند، اشاره کرده است.

این سخنرانی پوتین در زمانی برگزار شده است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری روسیه، که نتایج آن قطعی به نظر می‌رسد، او برای شش سال دیگر به قدرت تمدید می‌شود. بنابراین، برخی افراد این سخنرانی را مشابه یک کارزار انتخاباتی می‌دانند.

علاوه بر این، در این خبر آمده است که ترانس نیستریا، منطقه‌ای است که از شرق مولداوی جدا شده و هم مرز با اوکراین است. روسیه حدود ۱۵۰۰ سرباز در این منطقه مستقر کرده است و آنان را “حافظان صلح” می‌نامد. مقامات مسکو در هفته‌های اخیر نیز نگرانی خود را درباره نیاز به محافظت از شهروندان روسیه در این منطقه بیان کرده بودند.

پوتین در سخنرانی خود به صراحت به ترانس نیستریا اشاره نکرده است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای حمله به اروپا یا استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا نیست و این ادعا را مزخرف خوانده است.

به جای آن، وی غرب را متهم کرده است که در تسلیحات روسیهمتن خبری که شما ارسال کردید، به زبان فارسی بازنویسی شده است. این خبر مربوط به سخنرانی رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، است که در آن او درباره آینده روسیه و اوکراین صحبت کرده است.

پوتین در سخنرانی خود اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ قصد دارد تمامی امور را بهبود بخشد و ارزش‌های سنتی خانواده را حفظ کند. او نگرانی خود را درباره احتمال شروع جنگ بیان کرده است، اما در سخنرانی خود این امر را تأیید نکرده است و به رهبران غرب انتقاد کرده است.

این سخنرانی در زمانی برگزار شده است که روسیه در حال برگزیدن رئیس جمهور برای شش سال دیگر است و بنابراین، برخی این سخنرانی را به عنوان یک کارزار انتخاباتی می‌بینند.

همچنین، در خبر آمده است که روسیه نیروهای نظامی را در منطقه ترانس نیستریا مستقر کرده است، که این منطقه از شرق مولداوی جدا شده و هم مرز با اوکراین است. این نیروها به عنوان “حافظان صلح” شناخته می‌شوند و مقامات روسیه به نیاز به محافظت از شهروندان روسیه در این منطقه اشاره کرده‌اند.

پوتین در سخنرانی خود به صراحت به ترانس نیستریا اشاره نکرده است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای حمله به اروپا یا استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا نیست و این ادعا را غیرمعقول می‌داند.

نیمه دوم سخنرانی پوتین به مسائل داخلی اختصاص داشت و رئیس‌جمهور روسیه در آن برنامه‌های دولتی و کمک‌های اجتماعی برای خانواده‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد. وی نگرانی‌هایی را که ممکن است روس‌ها در زمان عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی داشته باشند، مطرح کرد و در حال پاتیناژ بود.

تحلیلگر سیاسی “ولادیمیر پاستوخوف” که در لندن مستقر است، در تلگرام نوشت: “او به همه قول داد که تا سال ۲۰۳۰ همه چیز، حتی از آن چه قبل از جنگ بوده، بهتر شود

“. پوتین، با چهره‌ای آرام، همچنین خواستار حفظ “ارزش‌های سنتی خانواده” شد و گفت: “ما می‌بینیم که در برخی از کشور‌ها چه اتفاقی در حال رخ دادن است، در آن کشور‌ها که هنجار‌های اخلاقی و نهاد‌های خانواده عمدا نابود می‌شوند و کل مردم را به سمت انقراض و انحطاط سوق می‌دهند، ما زندگی را انتخاب می‌کنیم”.

وی همچنین از روس‌ها خواست که “نوشیدن مشروبات الکلی را کنار بگذارند” تا امید به زندگی در روسیه افزایش یابد. در همین حال، وی مشخص نکرد که چه تعداد سرباز روس در خط مقدم اوکراین کشته شده‌اند، اما به احترام آنان یک دقیقه سکوت اعلام کرد که پس از حدود ۳۰ ثانیه به پایان رسید.

او همچنین از کهنه سربازان خواست تا نقش محوری تری در تجارت و آموزش روسیه داشته باشند. پوتین در سخنانی که به نظر می‌رسید برای آرام کردن ارتش طراحی شده بود، گفت: “نخبگان واقعی کسانی هستند که به روسیه خدمت می‌کنند، کارگران و نظامیانی که وفاداری خود را به روسیه با اقدامات شان ثابت کرده اند”. این اظهارات باعث ناراحتی برخی از مخاطبان متعلق به نخبگان سیاسی ممتاز شد، اما آنان در این باره اظهارنظری نکردند.

در بخشی از سخنرانی، پوتین به مسائل داخلی کشور و برنامه‌های دولتی و کمک‌های اجتماعی برای خانواده‌ها اشاره کرده است. وی نیز به نگرانی‌های مردم درباره عدم استقرار اقتصادی و سیاسی اشاره کرده و سعی داشته است اطمینان و ثبات را به مردم منتقل کند.

پوتین همچنین درباره حفظ ارزش‌های سنتی خانواده و نگرانی از نابودی اخلاقی و نهاد‌های خانواده در برخی از کشورها صحبت کرده است. او همچنین از مردم خواسته است تا نوشیدن مشروبات الکلی را کنار بگذارند تا به زندگی بهتری در روسیه دست یابند.

در علاوه، پوتین به احترام به سربازانی که در جنگ در اوکراین کشته شده‌اند، اشاره کرده و یک دقیقه سکوت را اعلام کرده است. وی همچنین از کهنه سربازان خواسته است نقش محوری تری در تجارت و آموزش روسیه داشته باشند.

منبع :
وب سایت politico

خبرهای مشابه

همچنین بخوانید
بستن
دکمه بازگشت به بالا