واردات موبایل های دکمه ای ممنوع شد

واردات یک سری از موبایل های هوشمند از سال 1403 ممنوع اعلام شد!

با توجه به واردات موبایل های دکمه ای و تلفن های هوشمند به دستور ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری موظف شده است گزارشی از اجرای مصوبات در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ را ستاد ارائه دهد.

این مصوبات شامل جلوگیری از واردات گوشی‌های موبایل دارای دکمه می‌شود.

به گزارش اقتصاد۱۰۰، بر اساس تصمیمات جلسه صد و شصت و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید موبایل، که به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و ارتقای نظام مالی کشور اتخاذ شده است، دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری موظف شده است گزارشی از اجرای مصوبات در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ درباره اجرای مصوبات ستاد تسهیل و نحوه تخصیص ارز و جلوگیری از واردات گوشی‌های موبایل دارای دکمه و حمایت از واحدهای تولید کننده تلفن همراه را در ستاد ارائه دهد.

علاوه بر این، تصمیم گرفته شده است که سازمان بازرسی کل کشور به پیگیری اجرای بند ۲/۲ تصمیمات جلسه ۱۵۶ ستاد تسهیل درباره الزام گمرک به عدم مانع‌گذاری از ورود قطعات موبایل و تلفن همراه به بهانه قاعده ۲ بند الف بپردازد.

گزارش‌هایی در اواخر سال گذشته منتشر شده که به تولید تقلبی از یک برند معروف در کشور اشاره دارند. در این رابطه، برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بودند که موضوع تولید موبایل‌های تقلبی در کشور به سازمان حمایت و وزارت ارتباطات ارجاع داده شده است.

با این حال، این مقام مسئول بیان کرده است که واحدها در شرایط تحریم، نیازی به داشتن نمایندگی رسمی ندارند.

منبع :
وب سایت خبری اقتصاد صد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا