سرنوشت تعطیلی روز دوم هفته چه شد

فعالان اقتصادی بحث های زیادی بر روی تعطیلی پنجشنبه و جمعه دارن!

تعطیلات دو روزه پایان هفته پس از دریافت پاسخ نامه‌های رئیس اتاق بازرگانی ایران، تعیین تکلیف می‌شود. در جلسه‌ای که هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس داشتند، موضوع تعطیلات پایان هفته مورد بررسی قرار گرفت.

برای نتیجه‌گیری نیاز به پاسخ استعلاماتی است که اتاق بازرگانی ایران از دفاتر مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس دریافت کرده است.

یکی از موضوعات مورد بحث، تصویب کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بود که بر اساس آن، ساعات کاری کاهش یافته و تعطیلات هفتگی به دو روز افزایش پیدا کرده است. انتخاب دومین روز تعطیل هفته بین پنجشنبه و شنبه نیز مورد بحث قرار گرفته است.

در این باره نقطه‌نظرات متنوعی وجود دارد. عضوان کمیسیون اجتماعی مجلس، پس از بررسی، به توافق درباره تعطیل روزهای پنجشنبه و جمعه رسیده‌اند. اما فعالان و کارشناسان اقتصادی، با توجه به ضرورت ساماندهی تعطیلات هفته و هماهنگی بیشتر با بازارهای بین‌المللی، تأکید می‌کنند که روزهای تعطیل هفته باید شنبه و یکشنبه باشند.

اتاق بازرگانی ایران نیز تلاش کرده است تا با استدلال بر شرایط اقتصادی کنونی و براساس تحلیل‌های انجام شده، نمایندگان را متقاعد کند که تعطیلی روز شنبه می‌تواند به ارتقای تولید و بهبود نسبی شرایط تجاری کشور کمک کند.

فعالان اقتصادی نیز با اعتقاد به این موضوع، معتقدند که تعطیلی روزهای جمعه و شنبه می‌تواند حجم صادرات و تعاملات ایران با سایر کشورها را بهبود بخشد.

منبع :
وبسایت خبری فردای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا