بازگشت پژو ۲۰۷ با موتور TU3 به بازار ایران خودرو

ایران خودرو در لیست جدید خود، پژو ۲۰۷ با موتور TU3 را به عنوان ارزان‌ترین محصول دوباره عرضه کرد.

بازگشت پژو ۲۰۷ با موتور TU3 به بازار ایران خودرو

ایران خودرو به تازگی لیست جدیدی از قیمت محصولات خود را برای شهریور ۱۴۰۳ منتشر کرده که شامل جزئیات تازه‌ای برای مشتریان است. بر اساس این لیست، پژو ۲۰۷ با موتور TU3 دوباره به خط تولید این خودروساز بازگشته است. این اولین باری است که ایران خودرو برای پژو ۲۰۷ با موتور TU3 قیمت تعیین کرده و آن را در لیست محصولات خود قرار داده است.

این اقدام نشان می‌دهد که ایران خودرو قصد دارد این مدل را دوباره به بازار عرضه کند. پژو ۲۰۷ با موتور TU3 که به عنوان ارزان‌ترین خودروی سواری در میان محصولات فعلی ایران خودرو محسوب می‌شود، جایگزین رانا پلاس ارتقا یافته شده است که تا پیش از این، با قیمت کارخانه‌ای حدود ۴۶۱ میلیون تومان به عنوان ارزان‌ترین محصول شناخته می‌شد.

تصمیم ایران خودرو برای بازگشت پژو ۲۰۷ با موتور TU3 به خط تولید، همزمان با اولین طرح فروش گسترده این شرکت پس از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اتخاذ شده است. ایران خودرو پیش‌تر دو نوع موتور TU3 و TU5 را برای خانواده پژو ۲۰۶ مورد استفاده قرار می‌داد. موتور TU3 با حجم ۱.۴ لیتری برای تیپ‌های یک تا سه و موتور TU5 با حجم ۱.۶ لیتری برای تیپ‌های چهار تا شش پژو ۲۰۶ به کار می‌رفت. پس از توقف تولید برخی از تیپ‌های پژو ۲۰۶، موتور TU3 روی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و موتور TU5 روی تیپ ۵ نصب شد.

با پایان تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ظرفیت تولید موتور TU3 بلااستفاده باقی ماند. مدیران ایران خودرو تصمیم گرفتند این موتور را روی پژو ۲۰۷ نصب کنند تا از این طریق، تنوع محصولات خود را افزایش دهند. پیش‌تر، پژو ۲۰۷ تنها با موتور TU5 تولید می‌شد.

بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که با توجه به وزن بالاتر بدنه پژو ۲۰۷ نسبت به پژو ۲۰۶، استفاده از موتور TU3 برای این مدل ممکن است در شتاب‌گیری و عملکرد خودرو در سربالایی‌ها چالش‌برانگیز باشد. اما نکته مثبت استفاده از این موتور، کاهش قیمت تمام شده خودرو است که می‌تواند پژو ۲۰۷ با موتور TU3 را به گزینه‌ای اقتصادی‌تر نسبت به مدل TU5 تبدیل کند.

به طور کلی، بازگشت پژو ۲۰۷ با موتور TU3 به بازار، به نوعی بازگشت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ظاهری جدیدتر به شمار می‌آید. در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو، ۹ مدل پرفروش از جمله پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و موتور TU5، پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و موتور TU3، تارا V1 پلاس با گیربکس دستی، تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک، هایما X7، هایما S5، هایما X7 پلاس، سورن پلاس بنزینی، رانا پلاس و همچنین جدیدترین محصول این شرکت یعنی “ری‌را” به همراه لونا GRE و فاو بستیون NAT برای خریداران ارائه شده‌اند.

منبع :
خبرگزاری شهر خبر

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا