جزئیات و تاریخ اجرای طرح یسنا اعلام شد

دولت سیزدهم در ادامه تلاش‌های خود برای ارتقای امنیت غذایی جامعه، با اجرای «طرح یسنا» در خصوص بارداران، یارانه مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی را در قالب اعتبار خرید رایگان بسته‌های حمایتی برای مادران باردار و دارای فرزند زیر ۲ سال در نظر گرفته است. اجرای این طرح از تاریخ ۳۰ فروردین آغاز شده است.

در دی‌ماه سال گذشته، وزارت تعاون با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، «طرح یسنا» را برای تغذیه مضاعف مادران باردار یا دارای فرزند شیرخوار به مرحله اجرا درآوردند.

این طرح به مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار (زیر ۲ سال) که در دهک‌های درآمدی پایین قرار دارند، به صورت ماهانه یارانه پرداخت می‌کند.

طرح یسنا یکی از سه طرح دولت سیزدهم برای ارتقای امنیت غذایی است که شامل کالابرگ الکترونیکی، یارانه مضاعف برای کودکان نیازمند و همین طرح یسنا می‌باشد. این طرح‌ها با هدف تأمین امنیت غذایی افراد کم‌درآمد جامعه اجرا شده‌اند.

در مرحله نخست طرح یسنا، ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این تعداد، ۲۲ هزار نفر مشمول دریافت یارانه مضاعف بودند. از سال گذشته، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به یارانه این مادران اضافه شده است تا بتوانند با خرید ۱۶ قلم ماده موردنیاز برای مادر و رشد فرزند، امنیت غذایی خود را تأمین کنند.

طرح یسنا از سال گذشته به صورت پایلوت (آزمایشی) در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی اجرا شده و همچنان ادامه دارد

به نقل از سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح یسنا که به حمایت از مادران دهک اول درآمدی می‌پرداخت، در مرحله جدید گسترش می‌یابد.

در این مرحله جدید، تمام استان‌های کشور تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند و مادران سه دهک اول درآمدی حمایت خواهند شد.

طبق توضیحات وزیر، اعتبار این طرح برای خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. این طرح برای مادران دارای فرزند زیر ۲ سال در سه دهک اول درآمدی، که جمعیت آن‌ها به حدود یک میلیون نفر می‌رسد، در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

مادران واجد شرایط می‌توانند با ورود به برنامه کاربردی «شما» و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، از مشمول بودن خود در این طرح مطلع شوند.

آنان از روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین می‌توانند با استفاده از کالابرگ الکترونیکی، اقدام به خرید بسته‌های مورد نظر از فروشگاه‌های طرف قرارداد کنند.

منبع :
وب سایت خبری اقتصاد نیوز

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا