تعدیل ۱۰۰ نیرو کارگر کارخانه کاغذ پارس و طبیعت سلولز

از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، حدود ۱۰۰ کارگر پس از خاتمه قرارداد، شغل خود را از دست داده‌اند.

یک منبع کارگری در کارخانه “کاغذ پارس و طبیعت سلولز” در استان خوزستان گزارش داده است که این واحد صنعتی تعدادی از کارگران خود را تعدیل کرده است.

بر اساس گفته‌های این کارگر، در این دو واحد تولیدی که زیر یک مدیریت هستند، حدود ۴۰۰ کارگر مشغول به کار بودند. اما از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، حدود ۱۰۰ کارگر پس از خاتمه قرارداد، شغل خود را از دست داده‌اند.

این کارگر افزود که همه کارگران تعدیلی، افراد با سابقه هستند. او گفت که این کارگران در اول اردیبهشت ماه، همزمان با دریافت نامه اتمام قرارداد کار، مقابل ساختمان اداره کار شهرستان شوش تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این منبع کارگری با بیان اینکه کارگران هر ماه پس از خاتمه قرارداد، نگران از دست دادن شغل خود هستند، گفت که این تعدیل نیرو در حالی صورت گرفته که کارخانه هیچ مشکلی در زمینه تولید ندارد و حتی بخش زیادی از محصولات خود را صادر می‌کند.

خبرهای مشابه

به گفته این کارگر، کارفرما مدعی است که به دلیل ناتوانی در فروش محصولات، کارخانه با مشکلات مالی مواجه شده است و به همین دلیل به جای متوقف کردن خطوط تولیدی، اقدام به تعدیل نیرو کرده است.

تمام کارگران بیکار شده به همراه کارگران شاغل، دست کم دو ماه مزد اسفند سال قبل و فروردین امسال، به همراه دو ماه حق بیمه، طلبکارند.

به گفته او، چند سال پیش شرایط تولید در کارخانه «کاغذ پارس طبیعت سلولز» خوب بود، اما در حال حاضر این کارخانه به گفته مدیرانش با مشکلات مالی روبرو شده است.

وی درباره مشکلات این واحد تولیدی گفت: مهم ترین موضوع فعلی، عدم دخالت صحیح مسئولان شهرستانی و استانی در تصمیم گیری های مدیران واحدهایی است که با چالش هایی روبرو هستند.

منبع :
وب سایت خبری ایلنا

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا