مذاکرات اروپا و چین برای حل اختلاف بر سر تعرفه خودروهای برقی

اتحادیه اروپا و چین توافق کردند که درباره راهکارهای جایگزین تعرفه‌های خودروهای برقی مذاکرات فنی بیشتری انجام دهند.

مذاکرات اروپا و چین برای حل اختلاف بر سر تعرفه خودروهای برقی

اتحادیه اروپا و چین در راستای حل اختلافات بر سر تعرفه‌های اضافی بر واردات خودروهای برقی ساخت چین، به برگزاری مذاکرات فنی بیشتر در آینده نزدیک توافق کرده‌اند. این تصمیم توسط کمیسیون اروپا و وزارت بازرگانی چین اعلام شده است. قرار است که هفته آینده اتحادیه اروپا تعرفه‌های بیشتری را تا سقف ۳۵.۳ درصد بر خودروهای برقی وارداتی از چین وضع کند؛ این تصمیم در پی تحقیقات ضد یارانه‌ای اتحادیه اتخاذ شده است. با این حال، هر دو طرف اعلام کرده‌اند که مذاکره برای یافتن راهکارهای جایگزین همچنان ادامه خواهد داشت.

این مذاکرات به منظور بررسی راهکارهای جایگزین مانند ارائه تعهدات قیمتی از سوی تولیدکنندگان چینی یا سرمایه‌گذاری آن‌ها در خاک اروپا برگزار خواهد شد. کمیسیون اروپا پس از یک ویدیوکنفرانس بین مدیر تجارت اتحادیه اروپا، والدیس دومبروفسکیس و وزیر بازرگانی چین، وانگ ونتائو، اعلام کرد که دو طرف به مذاکرات فنی بیشتر متعهد هستند.

استقبال چین از تیم اتحادیه اروپا

تا کنون هشت دور مذاکره فنی میان اتحادیه اروپا و چین برگزار شده و همچنان تفاوت‌های قابل‌توجهی در مواضع دو طرف باقی است. از سوی دیگر، بیانیه وزارت بازرگانی چین نشان می‌دهد که این کشور از تیم اتحادیه اروپا برای دیدار حضوری در چین استقبال می‌کند و هر دو طرف توافق دارند که تعهدات قیمتی می‌تواند راهکاری موثر برای حل اختلاف باشد.

تلاش برای ایجاد مکانیزم نظارتی

در این مذاکرات، دو طرف بر یافتن راه‌حلی توافقی که هم برای بازار اروپا مناسب باشد و هم با قوانین سازمان تجارت جهانی سازگار باشد تاکید دارند. وزیر بازرگانی چین همچنین پیشنهاد کرد که در مرحله بعد، مکانیزمی برای مدیریت و نظارت بر تعهدات قیمتی بین طرفین ایجاد شود.

منبع :
وبسایت اینوستینگ

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا