سه رویداد کلیدی در بورس تهران و ورود پول حقیقی به بازار

بورس تهران امروز شاهد شکستن مقاومت ۲.۱ میلیون واحدی، ورود پول حقیقی و افزایش ارزش معاملات خرد بود.

سه رویداد کلیدی در بورس تهران و ورود پول حقیقی به بازار

در معاملات روز جاری بورس تهران، سه رویداد کلیدی رخ داده است که توجه سهامداران را جلب کرده است. از جمله این اتفاقات می‌توان به رشد چشمگیر ارزش معاملات خرد، شکستن مقاومت کلیدی شاخص کل و ورود پول حقیقی به بازار اشاره کرد.

رشد ارزش معاملات خرد و شکستن مقاومت ۲.۱ میلیون واحدی

امروز ارزش معاملات خرد بازار سهام به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسید که این مقدار از اواسط تیرماه سال جاری تجربه نشده بود. همچنین، شاخص کل بورس تهران موفق شد پس از ۳۳ روز معاملاتی، سطح مقاومتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را شکسته و آن را به عنوان حمایت جدید تثبیت کند. این رخداد مهم نشان‌دهنده بازگشت اعتماد به بازار سهام است.

عملکرد برتر شاخص کل نسبت به شاخص هم‌وزن

برای اولین بار پس از ۱۳ روز، شاخص کل در نیمه نخست معاملات نسبت به شاخص هم‌وزن بازدهی بیشتری داشت. رضا گلستانی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی اظهار داشت: طی سه هفته پایانی تابستان، شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل عقب‌مانده بود. این روند به دلیل حمایت‌های سازمان بورس از نمادهای شاخص‌ساز رخ داده بود. وی افزود: با افزایش معاملات خرد، نمادهای شاخص‌ساز دوباره روند صعودی به خود گرفتند و بازدهی شاخص کل از شاخص هم‌وزن بیشتر شد.

سبزپوشی بازار و ورود پول حقیقی

در معاملات امروز، شاخص کل با افزایش ۱۷ هزار و ۶۱۶ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۵۳۷ واحد رسید، در حالی که شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۶ هزار و ۱۸۷ واحدی به رقم ۶۹۵ هزار و ۹۵۹ واحد دست یافت. فرابورس نیز با افزایش ۱۵۹ واحدی، به رقم ۲۲ هزار و ۷۷ واحد رسید.

نکته قابل توجه ورود ۳۴۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام بود که نشان‌دهنده بازگشت اعتماد سهامداران خرد به بازار است. بیشترین ورود پول به نمادهای “ونوین”، “فولاد” و “فزر” بود.

افزایش ارزش معاملات و صف‌های خرید

امروز ارزش کل معاملات بازار سهام به بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان رسید که ۱۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه بود. ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش ۴۱ درصدی به ۵ هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان رسید.

همچنین تعداد نمادهای مثبت به ۶۵۵ نماد رسید، در حالی که تنها ۱۷۳ نماد منفی بودند. ۲۹۳ نماد صف خرید داشتند و تنها ۴۷ نماد در صف فروش بودند که نشان از وضعیت مساعد بازار دارد.

منبع :
خبرگزاری فارس

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا