افزایش نرخ کرایه‌ های مترو، اتوبوس و تاکسی

جزئیات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی در تهران از اول اردیبهشت ماه اعلام شد.

به شرح زیر می‌توان جزئیات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی در تهران از اول اردیبهشت ماه را تشریح کرد:

در مترو تهران، نرخ ورودیه تنها ۱۶% افزایش یافته است. این درصد افزایش به دلیل فاصله زیاد آن با نرخ تورم، به نفع مسافران خواهد بود.

همچنین نرخ بلیت تک سفر که فعلا ۳۳۰۰ تومان است، حداکثر به ۴۳۰۰ تومان افزایش خواهد یافت. در خطوط حومه‌ای مانند پرند و هشتگرد نیز ۳۰% افزایش نرخ اعمال شده است.

در اتوبوس‌های تندرو و عادی شهری، مبلغ ورودیه ۲۲% افزایش یافته است. همچنین به ازای هر کیلومتر پیمایش، نرخ اتوبوس‌های تندرو ۲۰% و اتوبوس‌های عادی ۴۰% افزایش داشته است. در مجموع، قیمت تمام شده در اتوبوس‌های تندرو ۲۱% و اتوبوس‌های عادی ۳۰% نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد داشته است. برای اتوبوس‌های ارائه دهنده خدمات دربستی نیز ۴۰% افزایش نرخ اعمال شده است.

در مورد تاکسی‌ها، با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، نمایندگان مردم در شورای شهر تهران سعی کرده‌اند افزایش نرخ را به گونه‌ای تعریف کنند که رانندگان تاکسی متضرر نشوند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال جاری، گفت که حداکثر رشد ۴۵ درصدی برای نرخ کرایه تاکسی‌ها خواهیم داشت.

اما در مورد سرویس دهی تاکسی‌های خطی، ضریب شیب معابر محاسبه می‌شود که به طور متوسط ۱۵ درصد نرخ افزایش می‌یابد. این معابر شناسایی و به صورت عمومی اعلام خواهند شد.

تشکری هاشمی تأکید کرد که فرمانداری نرخ‌گذاری‌ها را تأیید کرده است. بر این اساس، افزایش نرخ‌ها از شنبه اول اردیبهشت ماه سال جاری لازم الاجرا است.

منبع :
وب سایت خبری اقتصاد آنلاین

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا