هشدار به کسبه بابت شناسه یکتا

کسبه با انجام این کارها از خدمات حکومتی محروم می‌شوند!

یک مقام مسئول در وزارت اقتصاد اعلام کرد که از ۲۶ اردیبهشت ماه، هر کسبه‌ای که شناسه یکتا (کد یونیک) نداشته باشد، از خدمات حکومتی محروم خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سیاح، رئیس مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد، در هشتاد و یکمین جلسه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، با اشاره به کارزار تبدیل پروانه‌های کسب کاغذی به شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی)، گفت باید بیش از ۲ میلیون پروانه کسب کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شوند و خوشبختانه واحدهای صنفی هم برای تحقق این موضوع پای کار هستند.

وی با تأکید بر اینکه تا ۲۵ اردیبهشت ماه باید تمام پروانه‌های کسب کاغذی، الکترونیکی و به شناسه یکتا تبدیل شوند، افزود: اگر کسبی در ۲۶ اردیبهشت ماه شناسه یکتا نداشته باشد، از تمام خدمات حکومتی محروم خواهد شد.

سیاح با بیان اینکه الزام دریافت شناسه یکتا موضوع قانون است، ادامه داد: دریافت شناسه یکتا موضوع تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است و طبق قانون، هر کسبه‌ای که شناسه یکتا نداشته باشد، در واقع فاقد مجوز است.

وی با تأکید بر اینکه تمام فعالان اقتصادی باید کد یونیک داشته باشند، گفت: از ۲۵ اردیبهشت به بعد، اگر کسبه‌ای این کد را نداشته باشند، فاقد مجوز شناخته می‌شوند و تمام مجوزها و مشوق‌های دولتی و حکومتی برای آنها حذف خواهد شد.

منبع :
وب سایت خبر آنلاین

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا