قیمت تنظیم بازار سیب و پرتقال نوروز ۱۴۰۳

قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازاری برای نوروز 1403 اعلام شد

این میوه‌ها شامل سیب زرد، سیب قرمز و پرتقال است و قیمت آن‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار قرار دارد. هدف از عرضه میوه‌های تنظیم بازاری، ایجاد ثبات و جلوگیری از نوسانات قیمتی در بازار است.

سرپرست سازمان تعاون روستایی اعلام کرده است که میوه‌های تنظیم بازاری در ۲۵ استان توزیع شده‌اند و در استان‌های دیگر نیز تا فردا توزیع خواهند شد.

بازه قیمت پرتقال در این بازارها بین ۱۵ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان و قیمت سیب نیز بین ۲۵ تا ۳۲ هزار تومان است. قیمت میوه و سبزی‌ها در بازار تحت تأثیر چندین عامل قرار می‌گیرد. برخی از عوامل مهم که بر قیمت میوه و سبزی‌ها تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

۱. عرضه و تقاضا: تعادل بین عرضه و تقاضا بر روی قیمت تأثیر بسزایی دارد. اگر عرضه میوه و سبزی‌ها بیشتر از تقاضا باشد، قیمت آنها ممکن است کاهش یابد و بالعکس.

۲. فصل‌بندی: فصل‌بندی محصولات میوه و سبزی‌ها نیز تأثیر قابل توجهی بر قیمت آنها دارد. در فصل‌هایی که محصولات میوه و سبزی خاصی فراوانی دارند، قیمت آنها معمولاً کاهش می‌یابد و در فصل‌هایی که تولید کمتر است، قیمت معمولاً افزایش می‌یابد.

۳. شرایط آب و هوا: شرایط آب و هوایی می‌توانند بر تولید و کیفیت محصولات میوه هایی چون سیب و سبزی‌ها تأثیر گذارند. برای مثال، خشکسالی، سرمازدگی یا بارندگی‌های بیش از حد می‌توانند تولید و کیفیت محصولات را تحت تأثیر قرار داده و در نتیجه قیمت را تغییر دهند.

۴. هزینه‌های تولید: هزینه‌های مرتبط با تولید، از جمله هزینه‌های نیروی کار، بذر، کود، آب، خدمات حمل و نقل و غیره نیز بر قیمت میوه و سبزی‌ها تأثیر دارند.

۵. قوانین و مقررات: قوانین و مقررات مرتبط با تولید،دسترسی به اطلاعات جدیدتر درباره قیمت میوه‌ها و سبزیجات در بازار و تأثیر عوامل مختلف بر آنها در دسترس من نیست. برای اطلاعات دقیقتر، پیشنهاد می‌کنم با منابع معتبر مرتبط بازار محلی خود تماس بگیرید، از جمله سازمان‌ها و سایت‌های مربوط به بازارهای میوه و سبزیجات رسمی یا مراجعه به مغازه‌ها و فروشگاه‌های محلی

منبع :
وب سایت خبری گسترش نیوز

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا