صنف لوازم آرایشی بهداشتی هم به مالیات معترض شد

صنف لوازم آرایشی بهداشتی و عطریات با اعتصاب خود به مالیات معترض شدند

در روز گذشته، صنف لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات در ایران با مشکلات درون صنفی و عدم اطلاع‌رسانی کامل در خصوص مالیات بر ارزش افزوده که از سال گذشته وضع شده بود، دست به اعتراض زدند.

براساس قانون بودجه ۱۴۰۳، قرار است ۵۰ درصد از بودجه عمومی دولت از طریق مالیات تأمین شود و بخشی از این مالیات باید از اصناف و مشاغل دریافت شود تا عدالت مالیاتی در کشور برقرار گردد.

یکی از این بخش‌ها، اصناف و فروشندگان هستند که به علت قانون مالیات بر ارزش افزوده و عدم اطلاع‌رسانی دقیق از این قانون، دست به اعتصاب و اعتراض زده‌اند.

جمعی از اعضای این صنف، روز گذشته در مقابل سازمان امور مالیاتی تجمع کردند تا در خصوص نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کالاهایی که به صورت قاچاق و از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شود، اطلاعات بیشتری کسب کنند. آنها همچنین خواستار ارائه آموزش‌های لازم از سوی اتحادیه‌های متبوع و سازمان امور مالیاتی در زمینه اجرای قوانین مالیاتی بودند.

گفتنی است که سال گذشته، صنف عطر و ادکلن و لوازم آرایشی از اتحادیه خرازی‌ها جدا شده است.

علی توسطی، دبیر کل اتاق اصناف ایران، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ماجرای اعتراض و اعتصاب صنف عطر و ادکلن گفت: سال گذشته، صنف عطر و ادکلن و لوازم آرایشی از اتحادیه خرازی‌ها جدا شده است. ادعای اتحادیه عطر و ادکلن این است که اتحادیه خرازی سال گذشته به آنها اعلام نکرده است که مشمول پرداخت ارزش افزوده هستندکه همین موضوع باعث شده است که صنف عطر و ادوکلن مشمول جریمه مالیاتی شود. درخواست صنف عطر و ادکلن و آرایشی بهداشتی این است که ارزش افزوده ۱۴۰۲ از آنها گرفته نشود و ارزش افزوده ۱۴۰۳ را هم از شش ماه دوم سال پرداخت کنند.

پیش از این، موحدی بک، نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور را در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان منتقل کرده بود. او گفته بود که سازمان امور مالیاتی در تلاش برای برقراری عدالت مالیاتی در تمامی بخش‌ها است و ایجاد فرهنگ‌سازی و آموزش برای پرداخت مالیات در قالب سامانه مودیان از اقدامات مهم این سازمان است. همچنین، سازمان امور مالیاتی به طور کامل با تمامی اصناف و اتحادیه‌ها در ارتباط است و تلاش می‌کند موانع و مشکلات آنها را برطرف کند.

گزارش شده است که مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور جهت بررسی ابعاد بیشتر موضوع با نمایندگان صنوف اتحادیه عطر و ادکلن به گفتگو پرداختند و در جریان مشکلات و دغدغه‌های این صنف قرار گرفتند. باشگاه خبرنگاران جوان همچنان پیگیر آخرین اخبار در این زمینه خواهد بود.

منبع :
وب‌سایت خبری فردای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا