خانواده های آلمانی و افزایش هزینه های انرژی در سال ۲۰۲۴

تحلیل‌های شرکت وریوکس نشان می‌دهد که انرژی هنوز به طور قابل توجهی گران‌تر از قبل است، و افزایش هزینه‌ها باعث فشار بیشتر بر خانوارها شده است.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که مصرف کنندگان آلمانی مجبور هستند در سال ۲۰۲۴ برای گرمایش و برق خود هزینه بسیار بیشتری نسبت به زمان قبل از شروع بحران انرژی بپردازند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، روزنامه “برلینر مورگن‌پست” با استناد به نتایج یک تحقیق گزارش داد که مصرف کنندگان آلمانی مجبور هستند در سال ۲۰۲۴ برای گرمایش و برق خود هزینه بسیار بیشتری نسبت به زمان قبل از شروع بحران انرژی بپردازند.

بر اساس تحقیق شرکت وریوکس Verivox که در این روزنامه منتشر شد، متوسط خانوارها در حال حاضر سالانه ۱۵۳۴ یورو (۱۶۶۲ دلار) بیشتر از فوریه ۲۰۲۱ برای برق، سوخت و گرمایش هزینه می‌کنند. رقم فعلی هزینه سالانه انرژی برای خانواده‌ها در این کشور ۵۳۰۶ یورو است در حالی که در فوریه ۲۰۲۱ این رقم ۳۷۷۲ یورو بوده است که افزایش ۴۱ درصدی در سه سال گذشته نشان می‌دهد.

تحلیل‌ها نشان می‌دهد که این افزایش هزینه‌های انرژی ناشی از بحران انرژی است که برای آلمانی ها در دو دهه گذشته رخ داده است. قبل از اعمال تحریم‌های روسیه، آلمان به طور گسترده از انرژی ارزان روسیه بهره‌برداری می‌کرد. اما با کاهش عرضه انرژی از سوی روسیه به دلیل تحریم‌ها و افزایش هزینه‌های واردات برق، هزینه‌های انرژی برای خانواده‌ها به طور چشمگیری افزایش یافته است.

تحلیل‌های شرکت وریوکس نشان می‌دهد که انرژی هنوز به طور قابل توجهی گران‌تر از قبل است، و افزایش هزینه‌ها باعث فشار بیشتر بر خانوارها شده است. به عنوان جایگزین برای انرژی هسته‌ای، آلمان به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کرده است، اما هنوز هزینه‌های مربوط به آن‌ها بالا است.

تحقیقات نشان می‌دهد که آلمان یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را ازبحران انرژی در دو دهه گذشته تجربه کرده است. از آنجا که آلمان به میزان زیادی بستگی به واردات انرژی دارد و به دلیل تحریم‌های روسیه، عرضه انرژی از سوی روسیه کاهش یافته است، هزینه‌های انرژی برای مصرف کنندگان آلمانی افزایش یافته است.

در پی این بحران، آلمان سعی کرده است به سمت استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد، خورشید و بیوگاز حرکت کند. این انتقال به منابع انرژی تجدیدپذیر به هزینه‌های بالاتری نسبت به انرژی هسته‌ای و سوخت فسیلی منجر شده است، اما هدف آلمان در کاهش انگیزه استفاده از منابع انرژی آلاینده بوده است.

با این حال، این تحقیق نشان می‌دهد که هزینه‌های انرژی برای خانواده‌ها در آلمان به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این می‌تواند بر بخش‌های مختلف جامعه و اقتصاد تأثیر بگذارد. صنعت، کسب و کارها و خانوارها به عنوان مصرف کنندگان نهایی این افزایش هزینه‌ها را تحمل می‌کنند.

در نتیجه، مصرف کنندگان آلمانی مجبور هستند در سال ۲۰۲۴ برای گرمایش و برق خود هزینه بیشتری نسبت به زمان قبل از بحران انرژی پرداخت کنند. این می‌تواند به فشار مالی بر بخش‌های مختلف جامعه و خانوارها منجر شود و ممکن است اثرات اقتصادی و اجتماعی منفی را به همراه داشته باشد.

منبع :
وب سایت خبرگزاری تسنیم

خبرهای مشابه

همچنین بخوانید
بستن
دکمه بازگشت به بالا