واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه

روابط بازرگانی بین هند و ایران در در سالی که گذشت به وضعیت خوبی رسید!

وزارت بازرگانی و صنعت هند به خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که در دو ماهه نخست سال جاری میلادی، صادرات برنج این کشور به ایران به ارزش ۱۳۴ میلیون دلار را به دست آورده است.

به گزارش منتشر شده توسط وزارت بازرگانی و صنعت هند، کل مبادلات تجاری بین ایران و هند در دو ماهه ابتدایی سال جاری به میزان ۳۷۷ میلیون دلار رسیده است.

در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴، مبادلات تجاری بین ایران و هند با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رو به رو شده است. در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۳، ارزش مبادلات تجاری بین این دو کشور به ۳۵۸ میلیون دلار اعلام شده بود.

صادرات هند به ایران در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به مبلغ ۲۶۹ میلیون دلار رسیده است. در مدت مشابه سال قبل، هند صادراتی به ارزش ۲۲۴ میلیون دلار به ایران داشته است.

اما واردات هند از ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی با کاهش ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به مبلغ ۱۰۸ میلیون دلار رسیده است.

در همان دوره از سال قبل، هند وارداتی به ارزش ۱۳۴ میلیون دلار از ایران داشته است.

برنج، میوه و کنجاله دانه‌های روغنی به عنوان مهم‌ترین کالاهای صادراتی هند به ایران در دو ماهه امسال تلقی می‌شوند. در این دوره، هند برنج به ارزش ۱۳۴ میلیون دلار، کنجاله به ارزش ۶۰ میلیون دلار، میوه به ارزش ۱۸ میلیون دلار و چای به ارزش ۷ میلیون دلار به ایران صادر کرده است.

میوه، مواد خام تولید رنگ و فرآورده‌های نفتی نیز به عنوان مهم‌ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در دو ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شوند.

هند در این دوره ۵۸ میلیون دلار میوه، ۱۷ میلیون دلار موادبه خبرگزاری تسنیم اعلام شد که وزارت بازرگانی و صنعت هند در دو ماهه نخست سال جاری میلادی، صادرات برنج ارزش ۱۳۴ میلیون دلاری از هند به ایران را گزارش کرده است.

آمارهای جدیدترین منتشر شده توسط وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد که کل مبادلات تجاری بین ایران و هند در دو ماهه نخست سال جاری به مبلغ ۳۷۷ میلیون دلار رسیده است.

معاملات تجاری بین ایران و هند در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است. ارزش تجارت دو کشور در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۳، ۳۵۸ میلیون دلار بوده است.

صادرات هند به ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۲۶۹ میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل ۲۲۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات هند از ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی ۱۰۸ میلیون دلار بوده و با کاهش ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است. هند در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۱۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

برنج، میوه و کنجاله دانه‌های روغنی به عنوان مهمترین کالاهای صادراتی هند به ایران در دو ماهه امسال محسوب می‌شوند. در این دوره، هند ۱۳۴ میلیون دلار برنج، ۶۰ میلیون دلار کنجاله، ۱۸ میلیون دلار میوه و ۷ میلیون دلار چای به ایران صادر نموده است.

میوه، مواد خام تولید رنگ و فرآورده‌های نفتی همچنین به عنوان مهمترین کالاهای وارداتی هند از ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ محسوب می‌شوند.

منبع :
وب‌سایت خبرگزاری الف

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا