فصل سرد سال و ذخیره‌ سازی گاز پشتیبان ایمن در ۲۰۲۴

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ادامه داد که توسعه فاز دوم توسعه ذخیره‌سازی در شوریجه و سراجه در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر فاز دوم توسعه در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، ذخیره‌ سازی را به عنوان دارایی مهمی برای روزهایسرد و سخت توصیف کرده است. او در یک بازدید از منطقه عملیاتی سراجه قم پس از افزایش سرما در کشور، به همکاران خط مقدم تولید و انجام نظارت‌های عملیاتی تبریک گفت.

در این بازدید، اظهاراتی درباره بازتولید ۷۷۲ میلیون مترمکعب گاز در فصل سرد و سرما از این منطقه صورت گرفت. او بیان کرد که ذخیره‌سازی به عنوان یک دارایی مهم در روزهای سخت در نظر گرفته می‌شود و مناطق سراجه قم و خانگیران به عنوان پشتیبان شهر تهران و استان قم و استان‌های شمال مرکزی و شوریجه در این روزهای سرد به عنوان پشتیبان تولید گاز برای شمال شرق کشور شناخته می‌شوند.

وی افزود که در حال حاضر بیش از ۸ میلیون مترمکعب گاز روزانه از میدان سراجه تولید می‌شود و این رقم قابل افزایش به ۹ میلیون مترمکعب است، در صورت نیاز شرکت ملی گاز ایران.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ادامه داد که توسعه فاز دوم توسعه ذخیره‌سازی در شوریجه و سراجه در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر فاز دوم توسعه در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در حال اجرا است. همچنین، پس از انجام مطالعات، طرح توسعه فاز دوم در منطقه عملیاتی سراجه قم اجرا خواهد شد.

خبرهای مشابه

همچنین، برنامه‌های ذخیره‌سازی گاز طبیعی در غرب و جنوب غرب کشور نیز در حال بررسی است. مطالعات امکان‌سنجی تولید و ذخیره‌سازی در میدان گازی مختار در استان کهگیلویه و بویراحمد به شرکت نفت مناطق مرکزی واگذار شده است و در حال حاضر در مراحل انجام کار برای تولید گاز و سپس ذخیره‌سازی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در پایان اظهار امیدواری کرد که مدیریت بهینه مصرف گاز که باعث ثبات و پایداری تولید و مصرف گاز است.

منبع :
وب سایت خبرگزاری ایسنا

خبرهای مشابه

همچنین بخوانید
بستن
دکمه بازگشت به بالا