فصل سرد سال و ذخیره‌ سازی گاز پشتیبان ایمن در ۲۰۲۴

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ادامه داد که توسعه فاز دوم توسعه ذخیره‌سازی در شوریجه و سراجه در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر فاز دوم توسعه در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، ذخیره‌ سازی را به عنوان دارایی مهمی برای روزهایسرد و سخت توصیف کرده است. او در یک بازدید از منطقه عملیاتی سراجه قم پس از افزایش سرما در کشور، به همکاران خط مقدم تولید و انجام نظارت‌های عملیاتی تبریک گفت.

در این بازدید، اظهاراتی درباره بازتولید ۷۷۲ میلیون مترمکعب گاز در فصل سرد و سرما از این منطقه صورت گرفت. او بیان کرد که ذخیره‌سازی به عنوان یک دارایی مهم در روزهای سخت در نظر گرفته می‌شود و مناطق سراجه قم و خانگیران به عنوان پشتیبان شهر تهران و استان قم و استان‌های شمال مرکزی و شوریجه در این روزهای سرد به عنوان پشتیبان تولید گاز برای شمال شرق کشور شناخته می‌شوند.

وی افزود که در حال حاضر بیش از ۸ میلیون مترمکعب گاز روزانه از میدان سراجه تولید می‌شود و این رقم قابل افزایش به ۹ میلیون مترمکعب است، در صورت نیاز شرکت ملی گاز ایران.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ادامه داد که توسعه فاز دوم توسعه ذخیره‌سازی در شوریجه و سراجه در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر فاز دوم توسعه در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در حال اجرا است. همچنین، پس از انجام مطالعات، طرح توسعه فاز دوم در منطقه عملیاتی سراجه قم اجرا خواهد شد.

همچنین، برنامه‌های ذخیره‌سازی گاز طبیعی در غرب و جنوب غرب کشور نیز در حال بررسی است. مطالعات امکان‌سنجی تولید و ذخیره‌سازی در میدان گازی مختار در استان کهگیلویه و بویراحمد به شرکت نفت مناطق مرکزی واگذار شده است و در حال حاضر در مراحل انجام کار برای تولید گاز و سپس ذخیره‌سازی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در پایان اظهار امیدواری کرد که مدیریت بهینه مصرف گاز که باعث ثبات و پایداری تولید و مصرف گاز است.

منبع :
وب سایت خبرگزاری ایسنا

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا