حقوق احتمالی کارگران در ۱۴۰۳

بسیاری دیگر امیدی به مسیر شورای عالی کار و این اقدامات فضای مجازی ندارند و حقوق حداقل ۱۵ میلیون تومان را به‌عنوان یک مزد بسیار کم در مقایسه با خط فقرسال آینده ارزیابی می‌کنند.

با توجه به لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به تازگی مصوب شده است، انتظار می‌رود که میانگین رشد حقوق کارمندان دولت و حقوق بازنشستگان در سال آینده حدوداً ۲۰ درصد باشد. این موضوع در نشست دستمزد شورای عالی کار که شب گذشته برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین مذاکرات فشرده درباره موضوع حقوق همچنان در حال ادامه است.

گروه نمایندگان کارگری در کمیته حقوق و مزد و شورای عالی کار به دنبال تعیین عدد هزینه سبد در حدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هستند، در حالی که گروه کارفرمایی پیشنهاد خود را برابر با ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده است. بنابراین، در حال حاضر در جریان جدال بر سر تعیین حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ هستیم.

در این زمینه، بسیاری از فعالان کارگری نسبت به فشارهایی که در این روزها بر گروه نمایندگان کارگران در شورای عالی کار وارد می‌شود، اعتراض دارند. آن‌ها معتقدند که تعیین حداقل دستمزد بدون در نظر گرفتن سبد حداقل معیشت و ورود ناگهانی به مذاکرات مزدی و برخورد سخت با نمایندگان کارگری، تنها بخشی از فشارهایی است که در حال حاضر بر اعضای کارگری شورای عالی کار وارد می‌شود.

علاوه بر این، علیرضا میرغفاری، عضوی از شورای عالی کار که حق رای ندارد، اخیراً اقدام به بسیج افکار عمومی و تأثیرگذاری در مذاکرات داخلی شورای عالی کار از طریق ایجاد یک پویش در فضای مجازی با عنوان “#حداقل_دستمزد_۱۵_میلیونی” نموده است. این پویش تا کنون با استقبال حدود ۵۰ هزار نفر، از جمله کارگران صنایع و اصناف مختلف، در فضای مجازی مواجه شده است.

خبرهای مشابه

با این حال، بسیاری دیگر امیدی به مسیر شورای عالی کار و این اقدامات فضای مجازی ندارند و حقوق حداقل ۱۵ میلیون تومان را به‌عنوان یک مزد بسیار کم در مقایسه با خط فقرسال آینده ارزیابی می‌کنند.

منبع :
وب سایت خبری تیتر کوتاه

خبرهای مشابه

همچنین بخوانید
بستن
دکمه بازگشت به بالا