ثبت ‌نام برای خودروهای وارداتی برای دارندگان پلاک فعال بالای ۵ سال

دارندگان پلاک فعال که بیش از ۵ سال از صدور آن گذشته است، می‌توانند برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی اقدام کنند.

اقتصاد ۱۰۰ – مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین اعلام کرد که فرآیند وکالتی کردن حساب‌ها به منظور ثبت‌نام خودروهای وارداتی از امروز، دوشنبه آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت. همچنین، عرضه و ثبت‌نام در سامانه خودروهای وارداتی از فردا، سه‌شنبه شروع می‌شود و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت. تقدسی افزود که احتمال تمدید این مهلت زمانی نیز وجود دارد.

وی اشاره کرد که افراد واجد شرایط طبق مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت غربال خواهند شد. به موجب این مصوبه، شرایطی نظیر حداقل سن ۱۸ سال برای متقاضیان، داشتن گواهینامه معتبر، نداشتن پلاک فعال، عدم خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا در ۴۸ ماه گذشته و از سایر شرکت‌ها در ۲۴ ماه گذشته و ممنوعیت انتقال امتیاز در نظر گرفته شده است.

تقدسی همچنین خاطرنشان کرد که طبق اصلاحیه مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت، اگر از عمر پلاک فعال ۵ سال گذشته باشد، پلاک آزاد محسوب می‌شود و دارندگان این پلاک‌ها می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی توضیح داد که اسامی ارسال‌شده از سوی بانک‌ها اجازه ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی را خواهند داشت. بانک‌های مجاز برای وکالتی کردن حساب شامل بانک‌های ملت، سپه، کشاورزی، دی، رسالت، توسعه تعاون، پاسارگاد، تجارت، سینا، پست بانک، آینده، ملت، رفاه، صادرات، ایران زمین، مهر ایران و ملل هستند.

منبع :
وب‌سایت خبری اقتصاد صد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا