افت سهام اروپا پس از انتشار داده‌ های تورم آمریکا؛ رشد اقتصادی بریتانیا بالاتر از پیش‌ بینی‌ ها

بر اساس آمارها، تورم در ماه ژوئن در فرانسه و اسپانیا کمی کاهش یافت، اما در ایتالیا به طور ملایمی افزایش داشت.

سهام اروپا روز جمعه پس از تحلیل داده‌های کلیدی تورم از ایالات متحده و منطقه یورو، ضررهای خود را کاهش دادند. تورم در ماه ژوئن در فرانسه و اسپانیا کمی کاهش یافت، در حالی که در ایتالیا به طور ملایمی افزایش یافت.

در ایالات متحده، شاخص قیمت مصرف شخصی اصلی برای ماه مه به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه سال رسید.

لندن – سهام اروپا روز جمعه با افت بسته شد زیرا سرمایه‌گذاران داده‌های کلیدی تورم از ایالات متحده و منطقه یورو را تحلیل کردند. شاخص استاکس ۶۰۰ پان-اروپایی ۰.۲۴% پایین‌تر پایان یافت که چهارمین جلسه متوالی قرمز بود.

در وال استریت، سهام اندکی بالاتر بودند پس از اینکه شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی – معیار ترجیحی فدرال رزرو برای سنجش تورم – به پایین‌ترین نرخ سالانه خود در بیش از سه سال رسید. خوانش‌های سرخط و اصلی هر دو نسبت به سال گذشته ۲.۶% افزایش داشتند که مطابق با انتظارات بود.

خبرهای مشابه

تورم فرانسه نیز کمی کندتر شد که دو روز قبل از اولین مرحله انتخابات پارلمانی یک تقویت اقتصادی برای رئیس جمهور امانوئل مکرون فراهم کرد. آژانس آماری Insee نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده نسبت به یک سال پیش ۲.۵ درصد افزایش یافته‌اند، در مقابل ۲.۶ درصد ماه قبل.

تورم اسپانیا نیز تا ۳.۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت، نسبت به ۳.۸ درصد ماه قبل آن. تورم ایتالیا کمی بالا رفت و نسبت به ژوئن ۲۰۲۳ حدوداً ۰.۸٪ رشد داشت. اقتصاد بریتانیا نیز طبق آمار تجدید نظر شده دفتر ملی آمار (ONS) طی سه ماه اول امسال بیش از حد انتظار رشد کرده است؛ رشدی معادل با ۰٫۷%.

بازارهای آسیا-اقیانوسیه روز جمعه صعود کردند زیرا سرمایه‌گذاران داده‌های اقتصادی مهم خارج شده از ژاپن را ارزیابی کردند. ین ژاپن پس از انتشار این اطلاعات تضعیف شد و برای اولین بار بعدازسال۱۹۸۶ مرز۱۶۱را ردکردوبه اوج۱۶۱٫۲۷رسیدطبق داده هایLSEG

منبع :
CNBC Website

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا