معرفی فورچون جهانی ۵۰۰ و رتبه بندی ۵۰۰ شرکت برتر جهان

فورچون جهانی ۵۰۰ چیست؟ فورچون جهانی ۵۰۰ یک فهرست سالانه است که توسط مجله فورچون تهیه و منتشر می‌شود و ۵۰۰ شرکت و شرکت برتر در ایالات متحده را بر اساس کل درآمد سال‌های مالی آن‌ها رتبه‌بندی می‌کند این فهرست شامل شرکت‌های تجاری عمومی و شرکت‌های خصوصی است که گهگاه درآمد خود را منتشر می‌کنند.

ادگار پی اسمیت، سردبیر فورچون، ایده فورچون جهانی ۵۰۰ را در سال ۱۹۵۵ مطرح کرد. لیست شرکت فورچون ۵۰۰  نسبت به زیر مجموعه‌ها و فوق مجموعه‌های آن، فورچون ۱۰۰ و فورچون ۱۰۰۰ بسیار محبوب است.

در بیشتر موارد، رتبه‌بندی بر اساس درآمد سالانه سال‌های مالی مورد بحث است. با استفاده از آمار درآمد عمومی، این فهرست شامل شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌شود. بودن یک شرکت در لیست فورچون جهانی ۵۰۰ اغلب نوعی اعتبار را به دریافت‌کنندگان می‌دهد. بیشتر شبیه نشان افتخار است.

فورچون جهانی ۵۰۰: یک مرور کلی

هنری رابینسون لوس بنیانگذار مجله فورچون در سال ۱۹۲۹ بود. نسخه افتتاحیه سال بعد منتشر شد. از آن زمان به بعد فورچون به یکی از تاثیرگذارترین نشریات تجاری در جهان تبدیل شده است. در ابتدا نشریات ماهانه منتشر می‌شد، این مجله اکنون ۱۶ نسخه در سال منتشر می‌کند و حضور آنلاین قوی دارد.

در سال ۱۹۵۵‎، مجله اولین رتبه‌بندی خود را در خصوص موفق‌ترین شرکت‌های دولتی و خصوصی در ایالات متحده منتشر کرد. ادگار پی اسمیت‎، سردبیر این ایده را مطرح کرد. هدف ارزیابی اندازه و نفوذ شرکت‌های آمریکایی در دوره‎ای بود که قدرت اقتصادی این کشور “مورد حسادت جهان” بود.

در ابتدا، این لیست دارای نام “Fortune Industrial 500” بود. با توجه به طولانی بودن آن، اختصار “Fortune Global 500” بعداً تصویب شد.

با این حال، در حالی که این لیست تمام شرکت‌های خصوصی و دولتی را پوشش می‌دهد، اغلب شرکت‌هایی را که نمی‌توانند صورت‌های مالی خود را به سازمان‌های دولتی خارج از کشور ارائه دهند، حذف می‌کند. اساساً شرکت‌های آمریکایی که توسط سایر شرکت‌ها ادغام شده‎اند و شرکت‌هایی که حداقل سه چهارم سال مالی جاری صورت‌های مالی جامع را گزارش نمی‌دهند، همه حذف شده‌‎اند.

در ابتدا، این فهرست شامل بیش از ۱۸۰۰ شرکت آمریکایی بوده است. اما، از زمانی که فورچون جهانی ۵۰۰  شکل گرفت، این لیست کاملا تغییر کرده است. شرکت‌ها به دلیل ادغام و خرید (M&A)، تعدیل در تولید و ورشکستگی، به طور مداوم از لیست خارج می‌شوند.

اثرات رکود یک شرکت ممکن است به نابودی چندین شرکت از صنایع خاص منجر شود. علاوه بر این، لیست فورچون ۵۰۰ اغلب نشان می‌دهد که اقتصاد شرکت تا چه اندازه قوی است و آیا پس از یک دوره عملکرد پایین، بهبودی حاصل شده است.

چه چیزی باعث تحسین بیشتر یک شرکت میشود؟

فهرست شرکت‌های برتر جهان با فورچون جهانی ۵۰۰ پیچیده است، زیرا رتبه‌بندی تنها بر اساس اندازه یا درآمد نیست. نامزدهای لیست بر اساس درآمد خود انتخاب می‌شوند و سپس رتبه‌بندی با درک ویژگی‌های کیفی تعیین می‌شود.

به جای دادن نمره به شرکت بر اساس شهرت آن در میان عموم مردم، این ویژگی‌ها توسط گروهی بزرگ اما منتخب از همتایان حرف‌ه‎ای مورد بررسی قرار می‌گیرند که بینش خود را در مورد نحوه مدیریت خوب شرکت ارائه می‏‌دهند.

شرکتهای فورچون جهانی ۵۰۰ چگونه رتبه‌بندی می‌شوند؟

لیست نامزدها با ۱۰۰۰ شرکت برتر آمریکایی دارای بیشترین درآمد و شرکت‎های غیر آمریکایی از Fortune’s Global 500 که حداقل ۱۰ میلیارد دلار درآمد دارند، آغاز می‎‌شود.

سپس این فهرست به شرکت‌هایی با بالاترین درآمد در هر صنعت محدود می‌‎شود که در مجموع ۶۸۰ مورد باقی می‌ماند. این شرکت‎ها توسط همتایان خود در هر صنعت ارزیابی می‌شوند. ارزیابان برای هر ویژگی یک عدد ارائه می‌دهند که یکی از آنها بهترین نمره ممکن است. یک شرکت برای فهرست‌بندی باید در نیمه بالای صنعت خود قرار گیرد.

مسئولین تعیین رتبه‌بندی

شبکه‌ه‎ای متشکل از مدیران هیئت مدیره، مدیران و تحلیلگران به طور روزانه این شرکت‎های پردرآمد را زیر نظر دارند. این ۳،۷۷۰ کارمند تجاری داخلی، مشارکت فعالی در بازارهای مربوطه دارند و آنها را واجد شرایط می‎دانند تا به شرکت‎های موجود در صنایع خود بر اساس معیارهای انتخاب شده امتیاز دهند.

رتبه‌بندی شرکتها

  1. معیارهای کمّی؛ روش‌شناسی

رتبه‌بندی شرکت‌ها بر اساس کل درآمد سال‌های مالی مربوطه در ۳۱ مارس ۲۰۱۲ یا قبل از آن به پایان رسیده است. همه شرکت‌های موجود در لیست باید داده‌های مالی را منتشر کرده و بخشی یا تمام ارقام خود را به یک سازمان دولتی گزارش دهند.

موارد زیر برخی از برجسته‌ترین عوامل برای رتبه‌بندی شرکت‌های موجود در لیست است.

۱-۱. رشد فروش

افزایش فروش یک شرکت اغلب به عنوان عاملی برای تعیین رشد یا عدم رشد آن در نظر گرفته می‌شود. این برای سرمایه گذاران بسیار مهم است. وضعیت اقتصاد نیز بازتاب رشد فروش آن است.

در دوران فعالیت قوی اقتصادی، می‌توان انتظار داشت که درآمد شرکت افزایش یابد. اساساً، وقتی فروش یک شرکت سریعتر از اقتصاد وسیع‌تر در بازارهایی که در آن فعالیت می‌کند افزایش می‌یابد، این شرکت به وضوح در نتیجه برخی فرآیندهای داخلی، بازار را شکست می‌دهد. عوامل دیگر نیز ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  •      محصولی با کیفیت بالاتر
  •      هزینه تولید کمتر
  •      روش‌های ارائه خدمات
  •      خدمات و پشتیبانی برتر از مشتریان
  •      بهبود محصول یا فرآیند

شرکت‌های موجود در لیست فورچون جهانی ۵۰۰  اغلب معیارهای موفقیت متعددی دارند که رقبا ممکن است سعی کنند از آنها تقلید کنند.

۲-۱. داراییهای شرکت

شرکت‌های فورچون جهانی ۵۰۰  نیز ممکن است دارایی‌های بزرگ و در حال گسترش داشته باشند. هرگونه ارزش اقتصادی که شرکت مالک آن است، مانند پول نقد، اوراق بهادار، حسابهای دریافتی، موجودی، تجهیزات اداری و اموال، در رده دارایی قرار می‎گیرد.

۳-۱. درآمد

سود یک شرکت با کسر درآمدهای آن از هزینه فروش، هزینه‎های عملیاتی و مالیات محاسبه می‎شود. سودها، اغلب، مهمترین فاکتور تاثیرگذار بر قیمت سهام یک شرکت هستند.

ارقام درآمدی شامل شرکت‌های تابعه تلفیقی و درآمدهای گزارش شده از عملیات متوقف شده است، اما مالیات‌های غیر مستقیم را شامل نمی‎شود. برای بانک‌ها، درآمد مجموع درآمد ناخالص سود و درآمد ناخالص غیرسود است. برای شرکت‌های بیمه متقابل، درآمد شامل حق بیمه و درآمد مستمری، درآمد سرمایه‏‌گذاری، سود یا زیان سرمایه تحقق یافته و سایر درآمدها است، اما سپرده‌ها را شامل نمی‌شود.

۴-۱. سرمایه‌گذاری

اصطلاح “سرمایه” به طور اساسی شامل مجموع بدهی‎های بلندمدت یک شرکت، سهام و سود انباشته است. همچنین به عنوان سرمایه سرمایه‌گذاری شده شناخته می‎شود. قیمت بازار کل یک شرکت یا ارزش بازار آن را می‎توان با ضرب تعداد سهام در قیمت هر سهم محاسبه کرد.

۵-۱. سود

در محاسبات فورچون حهانی ۵۰۰، سودها بعد از مالیات، پس از اعتبارات یا هزینه‌های فوق‎العاده، اثرات تجمعی تغییرات حسابداری و منافع غیرقابل کنترل، اما قبل از سودهای ترجیحی نشان داده می‌شوند. ارقام درآمد و سود برای شرکت‌های غیر آمریکایی به دلار آمریکا با نرخ متوسط ارز در طول سال مالی هر شرکت (منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱، مگر اینکه به گونه دیگری ذکر شده باشد) تبدیل شده است.

۶-۱. ترازنامه

ترازنامه دارایی‌های نشان داده شده در پایان سال مالی شرکت است. حقوق صاحبان سهام عبارت است از مجموع سهام سرمایه، سرمایه پرداخت شده و سود انباشته در همان تاریخ. اما منافع غیرقابل کنترل(ارقام کمتر) را شامل نمی‌‎شود. ارقام مربوط به شرکت‌های غیر آمریکایی به دلار آمریکا با نرخ ارز در پایان سال مالی هر شرکت تبدیل شده است.

۷-۱. کارکنان

رقمی که از کارکنان نشان داده می‎شود یا در پایان سال مالی است یا میانگین سالانه، همانطور که توسط شرکت منتشر شده است. در مواردی که تفکیک بین کارکنان تمام وقت و نیمه وقت ارائه می‎شود، یک کارمند نیمه وقت به عنوان نیمی از کارمند تمام وقت در نظر گرفته می‎شود.

۸-۱. میانگین

هیچ تلاشی برای محاسبه میانگین در گروه‌هایی با کمتر از چهار شرکت انجام نشده است. میانگین تغییرات سود، شرکت‌هایی را که در سال ۲۰۱۰ پول از دست داده‎اند یا در هر دو سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ ضرر کرده‌اند در بر نمی‌گیرد، زیرا در چنین مواردی نمی‌‎توان درصد قابل توجهی از تغییرات را محاسبه کرد.

  1. معیارهای کیفی فورچون جهانی ۵۰۰ برای انتخاب شرکت‌های برتر

  • کیفیت مدیریت و رهبری
  • کیفیت محصولات و خدمات
  • نوآوری
  • مسئولیت اجتماعی
  • استفاده عاقلانه از دارایی های شرکت
  • اثربخشی در اداره یک تجارت جهانی
  • ارزش به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت
  • استحکام موقعیت مالی
  • توانایی جذب و حفظ استعداد

 ۱-۲. پنج مهارت رهبری

پنج مهارت رهبری ضروری وجود دارد که رهبری قوی را در یک شرکت تعریف می‌کند. آن مهارت‌ها عبارتند از:

  1. توسعه خود
  2. توسعه تیم
  3. تفکر و عمل استراتژیک
  4. عمل اخلاقی و ذهن مدنی
  5. نوآوری

۲-۲. کیفیت محصولات و خدمات

کیفیت محصول/خدمات بر اساس این است که آیا محصول، مشکل واقعی را حل می کند، کاربر پسند است، کارآمد است و به چیزی تبدیل می‎شود که کاربر به آن وابسته است.

۳-۲. نوآوری

چهار نوع متداول از نوآوری وجود دارد که شرکت‎ها برای بهبود محصولات، خدمات و فرایندهای خود استفاده می کنند:

  1. نوآوری معماری زمانی است که فناوری موجود در بازارهای جدید به کار گرفته شود.
  2. نوآوری فزاینده زمانی است که از فناوری موجود برای افزایش ارزش برای مشتری در بازارهای موجود استفاده می شود.
  3. نوآوری مخرب یا مخفی زمانی است که فناوری جدید در بازارهای موجود به کار گرفته شود.
  4. نوآوری رادیکال زمانی است که فناوری جدید در بازارهای جدید به کار گرفته می شود (این تعریفی است که اکثر مردم وقتی به نوآوری فکر می کنند).

۴-۲. مسئولیت اجتماعی

مسئولیت اجتماعی تعهدی است که شرکت‌های برتر باید به نحوی انجام دهند که در جهت منافع جامعه باشد. در یک جامعه، مسئولیت شرکت این است که به گونه‌ه‎ای عمل کند که برای جامعه مفید یا حداقل مضر نباشد.

مسئولیت اجتماعی یک اصطلاح گسترده برای انواع مختلف اقدامات بشردوستانه است. چهار ستون مسئولیت اجتماعی شرکت ها در ارزشگذاری‎های فورچون جهانی ۵۰۰ عبارتند از:

نیکوکاری: تلاش با استفاده از هدایای استراتژیک برای کمک به مردم در حل مشکلات طولانی مدت.

کار: رفتار ، تنوع و رضایت نیروی کار شرکت.

حفاظت از محیط زیست: تجزیه و تحلیل عمیق ردپای محیط زیستی شما و تلاش های شما برای کاهش بیش از حد مقررات دولتی.

داوطلب شدن: اهداء وقت و استعداد برای ایجاد تأثیر مستقیم و فوری.

۵-۲. مدیریت دارایی‌های شرکت

حفظ موجودی دقیق دارایی ها ضروری است، از جمله پیگیری نوع، مکان و شخص مسئول هر دارایی.

استفاده از نرم افزار مدیریت دارایی برخلاف صفحات گسترده ساده می تواند به کاهش خطاهای انسانی در موجودی و ارزش‎گذاری کمک کند. این نرم افزار می تواند به برنامه‌ریزی نگهداری، محاسبه استهلاک و گزارش دارایی‌ها کمک کند. سخت افزار مدیریت دارایی مانند برچسب ها و بارکدها به شناسایی دارایی ها کمک می‌کند. از منظر فورچون جهانی ۵۰۰ دارایی‌های جدید باید فوراً به سیستم اضافه شوند.

۶-۲. فورچون و اثربخشی در مقیاس جهانی

اثربخشی یک شرکت توانایی آن برای تولید نتایج یا خروجی مطلوب است. وقتی یک طرح تجاری نتایج مورد نظر را داشته باشد، شرکت برتر تلقی می‌‎شود. برای این فهرست، فورچون جهانی ۵۰۰ اثربخش بودن را در مقیاس جهانی در نظر می‌گیرد.

۷-۲. ارزش آفرینی بلند مدت

از منظر فورچون جهانی ۵۰۰، شرکت‎ها باید برای تضمین ارزش بلندمدت مالی، اجتماعی و زیست محیطی برای یک مدل اقتصادی پایدار اقداماتی را انجام دهند.

۸-۲. استحکام موقعیت مالی شرکت

“از لحاظ مالی سالم” اصطلاحی است که برای توصیف وضعیت رفاه مالی استفاده می‎شود. فورچون جهانی ۵۰۰ وضعیت مالی یک تجارت با صورت جریان وجوه نقد، صورت سود و زیان و ترازنامه اندازه‎گیری می‎کند.

۹-۲. جذب و حفظ استعدادهای برتر

روش های خاصی توسط شرکت‎ها برای بهبود نتایج تلاش‎های جذب شده اجرا می‎شود. با شناسایی ماموریت و ارزشهای خود، شرکت‎ها می‎توانند بر اساس مهارتهای لازم برای پیشرفت آنها، استخدام کنند. حفظ فرهنگ کارمند-محور توانایی جذب و حفظ نیرو را افزایش می‎دهد در حالی که نوآوری، رضایت مشتری و سود را افزایش می‎دهد.

منظور از شهرت آنلاین چیست؟

شهرت آنلاین یک شرکت درک عمومی یک شرکت بر اساس فعالیت‎های آنلاین مانند توزیع محتوا، تعامل با و بین کاربران وب، فعالیت شبکه‎های اجتماعی، بررسی‎های آنلاین و موارد دیگر است. شهرت می‎تواند بر ارزش یک شرکت تأثیر بگذارد و باید با دقت کنترل و مدیریت شود.

همانطور که قبلا اشاره شد فورچون هر سال ۵۰۰ شرکت را که به ترتیب برتری، معیارهای آن را کسب کرده‌‎اند اعلام می‌کند.


در اینجا ۵۰۰ شرکت برتر فورچون جهانی ۵۰۰ در سال ۲۰۲۱ را به شرح زیر نام می‌بریم:

رتبه قبلی تعداد کارکنان کشور نام شرکت رتبه
۱ ۲,۳۰۰,۰۰۰ United states Walmart ۱
۳ ۸۹۶,۳۶۰ China State Grid ۲
۹ ۱,۲۹۸,۰۰۰ USA Amazon ۳
۴ ۱,۲۴۲,۲۴۵ China China National Petroleum ۴
۲ ۵۵۳,۸۳۳ China Sinopec Group ۵
۱۲ ۱۴۷,۰۰۰ USA Apple ۶
۱۳ ۲۵۶,۵۰۰ USA CVS Health ۷
۱۵ ۳۳۰,۰۰۰ USA UnitedHealth Group ۸
۱۰ ۳۶۶,۲۸۳ Japan Toyota Motor ۹
۷ ۶۶۲,۵۷۵ Germany Volkswagen ۱۰
۱۴ ۳۶۰,۰۰۰ USA Berkshire Hathaway ۱۱
۱۶ ۶۷,۵۰۰ USA McKesson ۱۲
۱۸ ۳۵۶,۸۶۴ China China State Construction Engineering ۱۳
۶ ۷۹,۸۰۰ Saudi Arabia Saudi Aramco ۱۴
۱۹ ۲۶۷,۹۳۷ South Korea Samsung Electronics ۱۵
۲۱ ۳۶۲,۰۳۵ China Ping An Insurance ۱۶
۲۳ ۲۱,۵۰۰ USA AmerisourceBergen ۱۷
۸ ۶۸,۱۰۰ Britain BP ۱۸
۵ ۸۷,۰۰۰ Netherlands Royal Dutch Shell ۱۹
۲۴ ۴۳۹,۷۸۷ China Industrial & Commercial Bank of China ۲۰
۲۹ ۱۳۵,۳۰۱ USA Alphabet ۲۱
۲۶ ۸۷۸,۴۲۹ Taiwan Hon Hai Precision Industry ۲۲
۱۱ ۷۲,۰۰۰ USA Exxon Mobil ۲۳
۲۰ ۲۸۸,۴۸۱ Germany Daimler ۲۴
۳۰ ۳۷۳,۸۱۴ China China Construction Bank ۲۵
۲۲ ۲۳۰,۷۶۰ USA AT&T ۲۶
۳۳ ۲۱۴,۵۰۰ USA Costco Wholesale ۲۷
۳۲ ۷۲,۹۶۳ USA Cigna ۲۸
۳۵ ۴۶۲,۵۹۲ China Agricultural Bank of China ۲۹
۳۷ ۴۸,۰۰۰ USA Cardinal Health ۳۰
۲۷ ۸,۶۱۹ Singapore Trafigura Group ۳۱
۴۵ ۱۸۳,۴۱۷ China China Life Insurance ۳۲
۴۷ ۱۶۳,۰۰۰ USA Microsoft ۳۳
۱۷ ۸۷,۸۲۲ Switzerland Glencore ۳۴
۵۰ ۳۰۸,۴۸۳ China China Railway Engineering Group ۳۵
۴۱ ۲۷۷,۰۰۰ USA Walgreens Boots Alliance ۳۶
۲۸ ۲۶۳,۲۸۴ Netherlands EXOR Group ۳۷
۴۶ ۱۵۰,۲۶۹ Germany Allianz ۳۸
۴۳ ۳۰۹,۰۸۴ China Bank of China ۳۹
۵۱ ۴۶۵,۰۰۰ USA Kroger ۴۰
۵۹ ۵۰۴,۸۰۰ USA Home Depot ۴۱
۵۴ ۳۶۴,۶۳۲ China China Railway Construction ۴۲
۳۸ ۲۵۵,۳۵۱ USA JPMorgan Chase ۴۳
۴۹ ۱۹۷,۰۰۰ China Huawei Investment & Holding ۴۴
۴۴ ۱۳۲,۲۰۰ USA Verizon Communications ۴۵
۳۴ ۹۶,۵۹۵ France AXA ۴۶
۳۱ ۱۸۶,۰۰۰ USA Ford Motor ۴۷
۳۹ ۲۱۱,۳۷۴ Japan Honda Motor ۴۸
۴۰ ۱۵۵,۰۰۰ USA General Motors ۴۹
۶۸ ۸۳,۴۰۰ USA Anthem ۵۰
۴۲ ۸۲,۹۹۷ Japan Mitsubishi ۵۱
۲۵ ۱۰۵,۴۷۶ France TotalEnergies ۵۲
۸۶ ۲۲۶,۲۹۱ Germany Deutsche Telekom ۵۳
۵۶ ۱۲۰,۷۲۶ Germany BMW Group ۵۴
۶۲ ۳۲۴,۶۶۷ Japan Nippon Telegraph and Telephone ۵۵
۶۵ ۴۵۵,۷۲۱ China China Mobile Communications ۵۶
۱۲۷ ۷۱,۳۰۰ USA Centene ۵۷
۶۰ ۲۴۳,۶۱۲ Japan Japan Post Holdings ۵۸
۱۰۲ ۳۱۴,۹۰۶ China JD.com ۵۹
۵۲ ۱۴۳,۲۶۱ China SAIC Motor ۶۰
۷۸ ۲۱۳,۴۳۸ China China Communications Construction ۶۱
۵۳ ۷,۷۰۰ USA Fannie Mae ۶۲
۱۳۲ ۲۵۱,۴۶۲ China Alibaba Group Holding ۶۳
۶۳ ۱۶۸,۰۰۰ USA Comcast ۶۴
۹۲ ۲۰۵,۰۱۵ China China Minmetals ۶۵
۸۹ ۱۲۱,۰۰۲ China China FAW Group ۶۶
۱۰۷ ۱۱۸,۴۹۶ China Hengli Group ۶۷
۹۱ ۲۰,۱۸۰ China Amer International Group ۶۸
۷۹ ۳۷۰,۹۵۵ China China Resources ۶۹
۲۹۵ ۲۴۴,۸۳۲ China Shandong Energy Group ۷۰
۷۲ ۱۴۸,۸۸۷ Japan Itochu ۷۱
۱۱۱ ۲۳۴,۵۷۰ China China Baowu Steel Group ۷۲
۶۶ ۷۲,۶۴۴ Italy Assicurazioni Generali ۷۳
۹۰ ۸۲۷,۲۳۱ China China Post Group ۷۴
۳۶ ۴۷,۷۳۶ USA Chevron ۷۵
۸۱ ۱۵۸,۰۰۰ USA Dell Technologies ۷۶
۵۸ ۲۱۲,۵۰۵ USA Bank of America ۷۷
۱۱۷ ۴۰۹,۰۰۰ USA Target ۷۸
۸۲ ۲۷۳,۰۰۰ Switzerland Nestlé ۷۹
۱۳۷ ۲۸۰,۰۰۰ USA Lowe’s ۸۰
۴۸ ۵۷,۹۰۰ USA Marathon Petroleum ۸۱
۷۰ ۲۱۰,۱۵۳ USA Citigroup ۸۲
۸۴ ۱۲۲,۸۱۴ South Korea Hyundai Motor ۸۳
۵۵ ۴۶۷,۰۰۰ Russia Gazprom ۸۴
۱۰۰ ۱۴۵,۷۵۶ China Dongfeng Motor ۸۵
۱۴۴ ۵۸,۶۰۴ USA Facebook ۸۶
۱۲۸ ۲۴۹,۰۰۰ Netherlands Royal Ahold Delhaize ۸۷
۱۲۲ ۱۰۹,۷۰۰ Japan Sony ۸۸
۱۲۹ ۴۰۸,۲۵۵ USA United Parcel Service ۸۹
۱۱۲ ۱۹۳,۴۹۴ China People’s Insurance Co. of China ۹۰
۱۰۵ ۲۸۸,۹۷۴ China China Southern Power Grid ۹۱
۶۴ ۸۰,۰۵۸ China China National Offshore Oil ۹۲
۶۷ ۷۳,۸۱۷ France Crédit Agricole ۹۳
۱۰۴ ۱۳۴,۵۰۰ USA Johnson & Johnson ۹۴
۱۰۶ ۳۵۰,۸۶۴ Japan Hitachi ۹۵
۹۸ ۳۲۲,۱۶۴ France Carrefour ۹۶
۹۹ ۱۹۳,۳۱۹ France BNP Paribas ۹۷
۹۵ ۳۹۵,۰۳۴ Germany Bosch Group ۹۸
۱۰۳ ۲۴۲,۹۱۱ Britain Tesco ۹۹
۱۱۵ ۲۸۲,۰۷۳ Japan AEON ۱۰۰

خبرهای مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین بخوانید
بستن
دکمه بازگشت به بالا