تغییرات مهم در صدور دسته چک‌ های صیادی

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اعلام کرد که از تاریخ ۱۵ تیر، تغییراتی در صدور دسته چک‌ های صیادی اعمال خواهد شد.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اعلام کرد که از ۱۵ تیرماه، تغییراتی در صدور دسته چک‌های صیادی اعمال خواهد شد. متقاضیان باید اطلاعات سکونت خود را در سامانه اسکان ثبت کنند. هرچند در مرحله اول، جلوی انجام کار و صدور دسته چک گرفته نمی‌شود.

مهران محرمیان در پاسخ به سوال درباره عدم اتصال بانک مرکزی به سامانه اسکان و استعلام چک‌های صیادی، گفت که تست‌ها در حال انجام است و تا ۱۵ تیر عملیاتی خواهد شد. در مرحله اول، جلوی صدور دسته چک گرفته نمی‌شود و فقط به افراد هشدار داده می‌شود. پس از مدت کوتاهی، جلوی صدور دسته چک جدید برای افرادی که هنوز محل سکونت خود را در سامانه ثبت نکرده‌اند، گرفته خواهد شد.

به تازگی، مسئولان بانکی در مورد تأخیر در اجرای مدل جدید اعتبارسنجی در نظام بانکی توضیح دادند. آنها گفتند که از بهمن سال گذشته تاکنون، در حال انجام آخرین تست‌های این مدل هستند. امروز نیز جلسه‌ای برای بررسی آخرین وضعیت این طرح برگزار شده است.

مسئولان می‌گویند که آماده‌اند تا مدل جدید اعتبارسنجی را در یک بانک کوچک به صورت عملیاتی اجرا کنند. این به‌منظور آن است که در صورت بروز هرگونه مشکلی، سریعاً شناسایی و برطرف شود. سپس به تدریج، این مدل جدید در کل شبکه بانکی اجرا خواهد شد.

همچنین، در مورد چک‌های الکترونیکی نیز توضیح داده شد که تاکنون ۱۲ بانک این سیستم را اجرایی کرده‌اند و بانک‌های دیگری نیز در مراحل نهایی آزمایش قرار دارند. قرار است که طی سه سال آینده، چک‌های کاغذی کاملاً حذف شوند. به همین دلیل، تلاش می‌شود که تجربه کاربری ساده و راحتی برای مردم در استفاده از چک‌های الکترونیکی فراهم شود.

منبع :
وب‌سایت خبری اقتصاد100

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا