ایران رتبه سوم المپیادهای جهانی علمی ۲۰۲۴

دانش‌آموزان ایرانی با کسب ۱۰ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۲ برنز در المپیادهای جهانی علمی ۲۰۲۴، رتبه سوم دنیا را به دست آوردند.

موفقیت ایران در المپیادهای علمی جهانی ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، جمهوری اسلامی ایران توانست در جایگاه سوم رتبه‌بندی مدالی المپیادهای علمی جهانی قرار بگیرد. این موفقیت حاصل عملکرد برجسته دانش‌آموزان ایرانی در پنج المپیاد علمی با شرکت‌کنندگان گسترده از سراسر جهان بود. این المپیادها شامل نجوم و اخترفیزیک، زیست‌شناسی، فیزیک، شیمی و کامپیوتر بودند که تعداد شرکت‌کنندگان در آن‌ها از ۵۳ تا ۱۱۰ کشور متغیر بود.

کسب ۲۲ مدال در المپیادهای ۲۰۲۴

براساس گزارش‌ها، دانش‌آموزان ایرانی در این رقابت‌ها توانستند مجموعاً ۱۰ مدال طلا، ۱۰ مدال نقره و ۲ مدال برنز را به دست آورند و پس از ایالات متحده آمریکا و چین، به رتبه سوم جهان دست یابند. این دستاورد چشمگیر نشان از توانایی بالای دانش‌آموزان ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی علمی دارد که با تلاش و برنامه‌ریزی مناسب به این جایگاه ارزشمند دست یافته‌اند.

  • المپیاد نجوم و اخترفیزیک: رتبه اول جهان
  • المپیاد زیست‌شناسی و فیزیک: رتبه چهارم
  • المپیاد شیمی: رتبه هشتم
  • المپیاد کامپیوتر: رتبه نهم
  • المپیاد ریاضی: رتبه هجدهم

این رتبه‌ها نشان‌دهنده رشد و توسعه علمی در نظام آموزشی ایران است که در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به پرورش استعدادهای علمی داشته است. دانش‌آموزان ایرانی با تکیه بر دانش و انگیزه خود و همچنین حمایت‌های خانواده‌ها و مدارس، توانستند به این موفقیت‌ها دست یابند.

این دستاوردها در عرصه بین‌المللی نشان‌دهنده توانمندی‌های نسل جدید کشور در حوزه‌های علمی و پژوهشی است و بر اهمیت ادامه حمایت از این جوانان مستعد و سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پژوهش تأکید دارد.

منبع :
خبرگزاری ایسنا

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا