کیم جونگ اون می‌گوید اقتصاد در “مسیر صعودی” است در حالی که روابط با روسیه تعمیق می‌یابد

رهبر کره شمالی، اظهار داشته است که اقتصاد کشورش در “مسیر صعودی” قرار دارد، در حالی که روابط با روسیه نیز در حال تعمیق است. این اظهارات می‌تواند نشان‌ دهنده تلاش‌های دولت کره شمالی برای بهبود وضعیت اقتصادی و تقویت روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه باشد.

پیونگ یانگ ادعا می‌کند آزمایش موفقیت‌آمیز موشک تاکتیکی جدید
آمریکا و متحدانش نگران روابط نظامی رو به رشد بین اون و پوتین هستند

رهبر کیم جونگ اون گفت اقتصاد کشورش در “مسیر روشن صعودی” قرار دارد، در حالی که کشورش ادعا کرده آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک تاکتیکی بالستیک جدید را انجام داده که می‌تواند به روسیه ارسال شود تا به رژیمش کمک کند.

در طول یک نشست بزرگ حزب کارگران کره حاکم، کیم گفت که “پتانسیل‌های سیاسی و اقتصادی” کشورش به سرعت قوی‌تر می‌شوند، طبق گزارش آژانس خبری مرکزی کره. این نشست چهار روزه روز قبل در پیونگ‌یانگ به پایان رسید، در حالی که کره شمالی دو فروند موشک بالستیک مشکوک را شلیک کرد، که دومین آزمایش موشکی در کمتر از یک هفته بود.

بر اساس گزارش، کره شمالی ادعا کرده است که می‌تواند موشک‌های تاکتیکی جدید خود را به روسیه ارسال کند تا در ازای آن کمک‌های اقتصادی دریافت کند. این می‌تواند یک راه برای کره شمالی باشد تا روابط خود با روسیه را تقویت کند و از این طریق کمک‌های اقتصادی مورد نیاز خود را تأمین کند.

کره شمالی به شدت تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد و دسترسی محدودی به منابع مالی و اقتصادی دارد. توسعه و آزمایش تسلیحات نظامی مانند موشک‌های بالستیک یکی از راه‌های این کشور برای جلب توجه بین‌المللی و کسب کمک‌های اقتصادی از متحدان خود مانند روسیه است.

در نتیجه، ادعای آزمایش موشک‌های جدید می‌تواند بخشی از تلاش کره شمالی برای تقویت روابط خود با روسیه و دریافت کمک‌های اقتصادی باشد که به بهبود شرایط اقتصادی داخلی کمک کند.

منبع :
Bloomberg Website

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا