کاهش سهام اروپایی به دلیل چشم‌انداز سیاسی نامشخص فرانسه؛ افت ۳ درصدی BP

به دلیل چشم‌انداز سیاسی نامشخص در فرانسه، سهام اروپایی کاهش یافت؛ سهام شرکت BP نیز با افت ۳ درصدی مواجه شد.

روز سه‌شنبه سهام اروپا پایین‌تر باز شدند زیرا سرمایه‌گذاران منطقه درباره بی‌ثباتی سیاسی در فرانسه پس از نتایج انتخابات روز یکشنبه نگران بودند.

“این یک معامله از نوع صبر و دیدن است، و بازار این را به شما گفته است… فاصله آن به‌طور کامل در وسط بدترین و بهترین وضعیت هفته‌های اخیر قرار دارد”، بریان جونز، رئیس بازارهای ثابت در رات‌بونز، به سی‌ان‌بی‌سی گفت.

قیمت سهام BP پس از اعلام درآمد شرکت با توجه به انتظارات ضربه شدید به درآمد سه‌ماهه دوم افت ۳% داشت. مردم در پاریس، فرانسه در ۷ جولای ۲۰۲۴ برای جشن پیروزی اتحادیه چپ‌گرا پس از اعلام نتایج دور دوم انتخابات پارلمانی جمع شدند.

سهام اروپا در صبح سه‌شنبه کاهش یافتند، زیرا سرمایه‌گذاران منطقه نگرانی‌های بی‌ثباتی سیاسی در فرانسه پس از نتایج انتخابات روز یکشنبه را مد نظر دارند.

شاخص استاکس ۶۰۰ پَن-اروپا تا ساعت ۸:۵۵ صبح به وقت لندن ۰.۱۸% پایین‌تر بود. بخش‌های خودروسازی و نفت و گاز بیشترین افت را داشتند، به ترتیب ۱.۲% و ۰.۹% کاهش.

سهام BP پس از اعلام شرکت که انتظار ضربه ۱ میلیارد تا ۲ میلیارد دلاری به درآمد سه‌ماهه دوم از کاهش ارزش دارد و ضربه ۵۰۰ میلیون تا ۷۰۰ میلیون دلاری به دلیل کاهش شدید حاشیه‌های پالایش، ۳% کاهش یافت.

شاخص FTSE 100 بریتانیا برخلاف روند کلی اروپا ۰.۲% بالاتر معامله شد. این پس از پیروزی قاطع هفته گذشته حزب کارگر چپ‌میانه‌ای است که به طور کلی از دارایی‌ها و بخش‌های بریتانیا حمایت می‌کند، به‌ویژه سازندگان خانه.

شاخص CAC 40 پاریس در عین حال ۰.۵۵% پایین‌تر بود چرا که معامله‌گران همچنان به ارزیابی پیامدهای پارلمان معلق و یک دوره بی‌ثباتی سیاسی طولانی‌مدت در فرانسه پرداختند.

اتحاد چپ‌گرای جبهه جدید مردمی بیشترین تعداد کرسی‌ها را در دور نهایی رای‌گیری به دست آورد و صعود مورد انتظار راست‌گرایان افراطی را ناکام کرد. با این حال، اتحاد نتوانست اکثریت مطلق را به دست آورد، به این معنی که تشکیل دولت ائتلافی یا تکنوکراتیک محتمل است که تصویب قوانین و اصلاحات را سخت‌تر می‌کند.

بریــان جونــز، رئیس بــازارهای ثابت در رات‌بونــز، می‌گوید که بــازارهای اعتباری به مرور به سطوح قیمت‌گذاری ریسک فرانسه پیش از انتخابات نزدیک شده‌اند.

“این یک معامله از نوع صبر و دیدن اســت، و بــازار این را به شما گفته است… فاصله آن به‌طــورکــامل در میانــه بدترین حالــت و بهترین حالت هفته‌های اخیر قرار دارد”، جونز در برنامه “Squawk Box Europe” شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت.

بازارهای آسیا-اقیانوسیه بیشــتر بالاتر بــودند در شــبانه‌روز رســیده به ســه‌شنبه.

بازارهای آتی سهام آمریکا دوشنبه شب تغییرات چندانی نداشتند پس از آنکه شاخص S&P 500 و نزدک کامپوزیت دوشنبه شب در اوج‌تازه‌ای بسته شدند.

منبع :
CNBC Website

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا