چین انتشار داده‌ های مربوط به محدودیت‌ های انرژی خورشیدی را متوقف کرد

چین اعلام کرد که انتشار داده‌ های مربوط به محدودیت‌ های انرژی خورشیدی را متوقف کرده است. این اقدام به عنوان بخشی از تلاش های چین برای افزایش شفافیت و ارتباطات در بخش انرژی خورشیدی این کشور تفسیر می‌شود

به نظر می رسد چین متوقف شده است از این که داده هایی را منتشر کند که میزان استفاده نشدن از برق تولید شده توسط نیروگاه های خورشیدی و بادی را نشان می دهد. این امر در حالی است که گسترش سریع انرژی های تجدیدپذیر با شبکه های برق محدود شده مواجه شده است.

اداره ملی انرژی معمولاً گزارش ماهانه برق را منتشر می کند که شامل بخشی است که میانگین بهره برداری از هر منبع تولید را شرح می دهد. در بیشتر این سال، ارقام نشان دهنده کاهش استفاده از پنل های خورشیدی بودند، زیرا شبکه های پر بار مجبور به خاموش کردن آنها در ساعات اوج تولید شدند.

به نظر می رسد کاهش استفاده از پنل های خورشیدی در چین به دلیل محدودیت های شبکه برق باشد، نه به دلیل سیاست های دولتی.

“گسترش سریع انرژی های تجدیدپذیر با شبکه های برق محدود شده مواجه شده است”. این بدان معناست که شبکه برق چین در حال حاضر قادر به جذب و انتقال تمام برق تولید شده توسط نیروگاه های خورشیدی و بادی نیست. در نتیجه، در زمان اوج تولید، مجبور به خاموش کردن برخی از این نیروگاه ها می شوند.

بنابراین، به نظر می رسد این روند کاهش استفاده از انرژی خورشیدی ناشی از محدودیت های زیرساختی شبکه برق چین است، نه سیاست های دولتی هدفمند.

منبع :
Bloomberg Website

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا