مسعود پزشکیان پیروز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شد

به گزارش اقتصادنیوز، براساس هشتمین گزارش ستاد انتخابات وزارت کشور، مسعود پزشکیان با مشارکت ۴۹.۸ درصدی مردم، به عنوان نهمین رئیس‌جمهوری ایران انتخاب شد.

در این دوره از انتخابات، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به عنوان نامزدهای کسب کرسی ریاست جمهوری حضور داشتند.

شمارش آرای ماخوذه دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، با پایان زمان رأی‌گیری در ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ در شعب اخذ رأی به اتمام رسید.

اقتصادنیوز در این گزارش به پوشش لحظه به لحظه شمارش آرای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پرداخته است.

نتایج اعلام‌شده:
ساعت ۰۶:۵۰: سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۷۵ رأی، مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی پیروز این دوره از انتخابات شد. سعید جلیلی نیز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۳۷۹ رأی به دست آورد.

نتایج مشارکت: در این دور از انتخابات، ۴۹.۸ درصد از واجدین شرایط مشارکت کردند. این در حالی است که در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، نرخ مشارکت ۴۰ درصد بود.

گزارش‌های قبلی ستاد انتخابات:
ساعت ۰۵:۳۷: در هفتمین گزارش شمارش آرا، از مجموع ۲۳ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۱۳۸ رأی، مسعود پزشکیان ۱۲ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۱۰ رأی و سعید جلیلی ۱۰ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۳۸ رأی کسب کردند.

ساعت ۰۵:۰۵: محسن اسلامی در ششمین گزارش از شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد که از مجموع ۲۰ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۷۱ رأی، مسعود پزشکیان ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۹۲۴ رأی و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۹۷ هزار و ۹۹۳ رأی کسب کردند.

ساعت ۰۴:۳۴: سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پنجمین گزارش شمارش آرا بیان کرد که از مجموع ۱۶ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۶۶۰ رأی، مسعود پزشکیان ۸ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۷۴۳ رأی و سعید جلیلی ۷ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۵۵۷ رأی به دست آوردند.

ساعت ۰۴:۰۷: در چهارمین گزارش، سخنگوی ستاد انتخابات گفت که از مجموع ۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۸۰ رأی، مسعود پزشکیان ۶ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۹۵۵ رأی و سعید جلیلی ۶ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۹۹ رأی کسب کردند.

ساعت ۰۳:۳۶: در سومین گزارش، کل آرای ماخوذه ۹ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۴۳ رأی بود که مسعود پزشکیان با ۴ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۳۶۴ رأی و سعید جلیلی با ۴ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۹۶۰ رأی به ترتیب پیشتاز بودند.

ساعت ۰۳:۰۸

براساس اعلام محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، از مجموع ۵ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۹۱۱ رای اخذ شده، مسعود پزشکیان با ۲ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۲۲۷ رای و سعید جلیلی با ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۵۶۶ رای را به خود اختصاص داده‌اند.

گزارش اول ستاد انتخابات کل کشور

ساعت ۰۲:۳۵

از مجموع ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۸۱ رای، مسعود پزشکیان با یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۷۴ رای و سعید جلیلی با یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۴۰ رای کسب کردند.

منبع :
وب‌سایت خبری دنیای اقتصاد

خبرهای مشابه

دکمه بازگشت به بالا